Spackel och sen är det fram med färgsprutan! Tror ni man måste grunda först? Det finns inga kvistar och väggen är grundad.

Ett rum under renovering med ommålad vägg och enkel spegelbröstpanel halvfärdig, verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker färgen sitter bättre om man grundar först, slipar man dessutom lätt efter grundningen så får man ett väldigt bra resultat eftersom en del fibrer gärna reser sig.

Dessutom så har jag för mig att färgtillverkarna brukar rekommendera grundning för att färgen inte ska gulna.

mexitegel skrev:
Jag tycker färgen sitter bättre om man grundar först, slipar man dessutom lätt efter grundningen så får man ett väldigt bra resultat eftersom en del fibrer gärna reser sig.

Dessutom så har jag för mig att färgtillverkarna brukar rekommendera grundning för att färgen inte ska gulna.
Innerst inne vet jag det.. :D Det var en lågoddsare till fråga :p

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Kliat mig i huvet ....

Eller, räknat och labbat på var jag skall börja lägga plattorna.

Pågående arbete med läggning av gråa plattor på hallgolv nära tröskel och väggar, markerade fogar och verktyg syns.
Skapa konto

Längden på plattorna är optimal för nya hallen utom där nya dörren är. Med lagom springa vid motstående vägg och 3mm fogar får jag en knapp 2 cm springa mot tröskeln. Om jag skulle börja närmare tröskeln skulle jag få ett spill på nästan 8 plattor, närmare 2 m2. Då plattorna hamnar i stort sett i nivå med tröskeln borde det bli bra med en nivålist emellan. Där det är vägg mot vägg behöver jag kapa bort 1,5 cm från varje kantplatta, överkomligt spill.

Golvplattor nära en trätröskel, med en liten glipa och markerade fogar, förberedda för installation.
Skapa konto

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Lagt en kabel ...
Golv med installerad värme kabel under pågående klinkerläggning.
Skapa konto

Primat på det
Installation av värmekabel på betonggolv före läggning av klinkers.
Skapa konto

Och börjat lägga klinkers
Klinkerläggning pågår med spacers och verktyg på ett uppmärkt underlag.
Skapa konto

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Kollage av fyra bilder som visar olika steg i en badrumsrenovering, inklusive rörinstallation och väggbeklädnad.
Skapa konto

Lagt golv, satt lister, fixat inredningen i garderoben och målat dörrkarmen :)

Nylagt laminatgolv med skyddsplast och målarutrustning i ett rum under renovering.
Skapa konto

Nymålat vitt garderobsskåp med hyllor och skohyllor, samt en vit dörrkarm och verktyg på golvet.
Skapa konto

Nyinstallerat laminatgolv med vit dörrkarm, verktyg och målartillbehör på golvet i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Rivit panel bakom spabadet, sista delen sen är panelbyte klart på huset, så enormt tröttsamt jobb

buspojken skrev:
Rivit panel bakom spabadet, sista delen sen är panelbyte klart på huset, så enormt tröttsamt jobb
Till me about it, jag har två sidor kvar på huset och hela garaget :/

Ramnemark skrev:
Till me about it, jag har två sidor kvar på huset och hela garaget :/

Jag har hela huset kvar och tänker inte göra det på uthuset..

Beställt panel till boningshuset.

Då vi ska ha barn i juli har jag inte tid(eller lust) att måla så jag beställde grundat och mellanstruket.

K
TeroM skrev:
[bild]
Vad är det för nymodigheter till kakelkryss? Fattar jag rätt om dom nivellerar plattorna?
Dom ser både dyra och behändiga ut :D Vart hittar man dom?

KjellTimell skrev:
Vad är det för nymodigheter till kakelkryss? Fattar jag rätt om dom nivellerar plattorna?
Dom ser både dyra och behändiga ut :D Vart hittar man dom?
Rätt säker jag sett sådana på Bauhaus. (y)

Fasiken vad svårt det är att spraymåla. Det kräver planering som endast baseras på erfarenhet. Där det är rätt gjort är det riktigt bra resultat :)

Delvis målad vägg med väggpaneler och oskarpa områden, visar spraymålningsprocessen i ett rum under renovering.
Skapa konto

• Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.