4 383 038 läst · 32 158 svar
4383k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Här är det ju även stor skillnad på hur man får vatten.Daniel__s skrev:
Kommuner som får från ytvatten (typ hela norrland och mälardalen) har ingen brist. Däremot de med borrade brunnar och de kommuner som tar från grundvattnet. Där behöver man spara.
Piteälven kommer exempelvist inte märka av om ens alla pitebor har en egen pool på tomten och vattnar gärsmattan konstant
Så problemet med nyheter som ska beskriva ett komplext problem så att öven en amatör förstår är att... De inte klarar av att nyansera utan slumpar alla under samma grupp "dä är hämskt med vattnet, sluta döscha. Trump ä dum mä"
Det var väll ingen som tyckte mina inlägg var kul? Här är det ganska allvarligt. De har kopplat upp en ny högtrycksanläggning för att kunna pumpa vatten mellan Halmstad och Laholm om det skulle börja tryta.Daniel__s skrev:
Kommunen däremot fyllde två av sina badanläggningar med dricksvatten, så det är bara vi i husen som ska spara vatten när vi borstar tänderna
Redigerat:
Kopplat in elen till friggan temporärt tills garagetaket är färdigt nog för att dra flexslang. Pumpen till poolen står i friggan så behövs el innan det börjar grönska i poolen. Satt upp partytältet/snickarboa/målarverkstad. Bara taket, väggarna får bli imorgon. Plockat bort poolplåtarna och börjat koppla rören.
Monterade innerdörren i nya hallen
Och primade golvet så det går att börja limma T2-reflekta plattorna imorgon.
Monterade innerdörren i nya hallen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och primade golvet så det går att börja limma T2-reflekta plattorna imorgon.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Logga in
Skapa konto
Tar sig med nya köket.
Lagt vattenburen golvvärme och limmat gipsen med Ardex S48 i kök/hall. Reglat upp en vägg och ett vägghörn där spisen hamnar. Nya matningar för vatten/avlopp/el.
skruvat osb och börjat gipsa idag. Måste vara klart för mattläggaren innan nästa helg då vi åker utomlands en vecka och vi ska få mattan inlagd under den veckan.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Fortsatt med den där panelen..
Har även skyfflat ut 500kg matjord, flyttat 1 ton med sten, varit till tippen plus att jag varit pappa idag. Inte den bästa kanske men dom har fått vara med. Vissa dagar handlar det om att bli klar... för allas skull.
Har även skyfflat ut 500kg matjord, flyttat 1 ton med sten, varit till tippen plus att jag varit pappa idag. Inte den bästa kanske men dom har fått vara med. Vissa dagar handlar det om att bli klar... för allas skull.
Logga in
Skapa konto
Torsdag och fredag bytte snickarna fönster i köket och gästrummet, så nu kan vi öppna dem (de gamla gick inåt), och så byggde de vidare på taket förståss.
Lördags eftermiddag och stor del av söndag, samt ett par timmar i kväll ägnades åt att i all hast måla fasaden på baksidan medan vi har byggställning. Lördag förmiddag sopade make och dotter 2 fasaden (Falu rödfärg) medan jag körde dotter 1 till Arlanda.
Nu får de ta ställningen när de vill!
Lördags eftermiddag och stor del av söndag, samt ett par timmar i kväll ägnades åt att i all hast måla fasaden på baksidan medan vi har byggställning. Lördag förmiddag sopade make och dotter 2 fasaden (Falu rödfärg) medan jag körde dotter 1 till Arlanda.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Går det snabbt att sopa av en fasad? Ställning har jag Räcker det med piasava eller måste det vara stålborste?Anna_H skrev:Torsdag och fredag bytte snickarna fönster i köket och gästrummet, så nu kan vi öppna dem (de gamla gick inåt), och så byggde de vidare på taket förståss.
Har man falu rödfärg så borstar man med piassava eller skurborste, vilket som ligger bäst i handen, så att löst färgpulver försvinner, sedan målar man bara på ny färg, ett lager. Nu är det nedre delen på baksidan kvar (10*2 meter, mest fönster och dörrar), samt långsidan på garaget, 8 meter, sedan är det klart.Chrissofsweden skrev:
Framsidan fixade jag för två år sedan, då stod jag på stege så långt jag nådde och sopade, sedan hyrde vi en liten mobilkran i 24 timmar, sopade det sista, och målade sedan så långt jag hann innan den skulle lämnas tillbaka. Smidigt, men den minsta som nådde högt nog går inte att få in på baksidan, har för tätt mellan husen tyvärr.