4 382 539 läst · 32 158 svar
4383k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
I går och i dag har jag pysslat nästan färdigt med trappan. Tejpen tog slut så några trappsteg måste jag tejpa till veckan. Insåg också att mattan blir lite "större" när den sätts fast, så jag måste finskära lite, men det avvaktar jag med tills vi gått lite på den. Att få städa undan alla pryttlar som drällt i trappan kändes bra!
Jag insåg också att jag har ett hem och en trädgård, så städning, gräsklippning, påtning i pallkragar och plantering av blommor har det också blivit. Man blir lite splittrad när man är ensam om allt och jobbar heltid där till.
Jag insåg också att jag har ett hem och en trädgård, så städning, gräsklippning, påtning i pallkragar och plantering av blommor har det också blivit. Man blir lite splittrad när man är ensam om allt och jobbar heltid där till.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Det ser jättebra ut det där.Chrissofsweden skrev:
Har liknande tankar inför vårt vardagsrum i framtiden.
Är det gips som du har bakom?
Några saker som slagit mig när jag funderat på min kammare är att gipsen är "död" och träet levande och rör sig med fuktigheten.
Finns det inte risk att det blir glipor mellan delarna och man får sprickor i färgen?
Det är bara en tanke som har swishat förbi.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Gips och sen bygger vi ramarna av 8x69 planhyvlat. Skjutit med 50mm T-dyckert.fgo skrev:Det ser jättebra ut det där.
Har liknande tankar inför vårt vardagsrum i framtiden.
Är det gips som du har bakom?
Några saker som slagit mig när jag funderat på min kammare är att gipsen är "död" och träet levande och rör sig med fuktigheten.
Finns det inte risk att det blir glipor mellan delarna och man får sprickor i färgen?
Det är bara en tanke som har swishat förbi.
Jag skulle säga såhär; det här är dom som får betalt för att snickra skiljer sig från mig Det spricker med allra största sannolikhet. Men vill hon ha det sådär så gör jag sådär..
Fick jag bestämma skulle väggarna haft en vanlig tapet och jag skulle ha varit klar förra veckan.
Tyvärr kan jag inte ge dig något bättre svar Tiden får utvisa om det var värt det
Jag känner igen det resonemanget 🤔Chrissofsweden skrev:Gips och sen bygger vi ramarna av 8x69 planhyvlat. Skjutit med 50mm T-dyckert.
Jag skulle säga såhär; det här är dom som får betalt för att snickra skiljer sig från mig Det spricker med allra största sannolikhet. Men vill hon ha det sådär så gör jag sådär..
Fick jag bestämma skulle väggarna haft en vanlig tapet och jag skulle ha varit klar förra veckan.
Tyvärr kan jag inte ge dig något bättre svar Tiden får utvisa om det var värt det
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Tittat på när andra jobbat, lite frossa hade man men var trygg med att arbetet utfördes av seriösa grabbar. Nästan 5m3 på 46 m²..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbottens län
· 17 894 inlägg
Idag har jag tillverkat nya fästen till balktrappan och svetsat dom på plats.
20 år sedan jag svetsade sist men det blev trots allt jättebra.
20 år sedan jag svetsade sist men det blev trots allt jättebra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jo den sidan har man landat på några gånger. Och absolut helt ok priser mot vissa andra.Chrissofsweden skrev:
Mätte upp lite på mina putsade väggar. Plattsättaren ville ha en jämnhet på ca 1-2 mm så jag ska försöka med 1 mm.. Har gjort markeringar där jag i morgon kväll ska komplettera med lite mer puts. Även mätt upp klacken så den får 1,8 graders lutning inåt duschutrymmet... 😂
Fråga helst inga svåra frågor, detta är första gången jag bygger något som inte varit tapetsering 😇
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fråga helst inga svåra frågor, detta är första gången jag bygger något som inte varit tapetsering 😇
Nu är äntligen sovrummet färdigt.
Det blev riktigt bra 👍
En bild precis innan jag rev:
Det blev riktigt bra 👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto