Ja, alla med fru/sambo känner vill det klassiska svenska ordspråket: även en toffel kan få ont i ryggen!

• Gilla
Jerpa
  • Laddar…
Hon har målat :)

Nymålat rum med träbjälkar i taket och stegar, färgbytta och skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Y
Plockat upp spillvirke efter tidigare lagning av garagedörr som lossnade samt kört in åkgräsklipparen i garaget för service.

Allt som svepskäl för att även kunna nämna att ännu en knackade på och ville köpa/hyra min andra villa. Tämligen (prat)glad och positiv snickare. Kunde även tänka sig detta huset jag bor i nu och som jag hatar. Förklarade att jag är en fegis som inte vågar förändra livet såsom jag önskar och han svarade då att han ville hjälpa mig... Blev tämligen rörd av detta. Leker nu med tanken att han kunde fått köpa detta huset så har jag råd att göra i ordning det andra som alla andra beundrar trots sitt dåliga skick. Känns dock ganska läskigt att få en granne så tätt inpå, och att ta farväl till något man äger.

• Gilla
Rabbithole och 4 till
  • Laddar…
Monterat en dörr. Hatar när man gör något för första gången. Alla småfel som man lär sig. Andra dörren kommer gå som på räls. Nästan så att man skulle se proffsig ut om någon tittade på.

Kör i alla fall timelapse på allt jag gör. En bild per sekunder.

Person som monterar en dörr i ett rum under renovering, med verktyg och byggmaterial runtomkring.
Skapa konto

EDIT: Den första dörren på 13 år vill jag tillägga....

• Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag putsat en av väggarna i källaren (Ja! fönstret skall bytas!)
Andra gången i mitt liv jag putsar något med bruk - Men det tar sig fan det där med! Nyputsad källarvägg med ett gammalt fönster som nämns skall bytas ut.
Skapa konto

Närbild av en nyligen putsad källarvägg med grov struktur, hörnet av ett fönster syns.
Skapa konto

• Gilla
Manganbangan och 2 till
  • Laddar…
Obehandlat träträdäck nästan färdigt, visar plankor och detaljer för trappsteg.
Skapa konto
Obehandlat träträdäck nästan färdigt, visar plankor och detaljer för trappsteg.
Skapa konto

Snart färdig med vårt trädäck. Detaljer kvar att göra, samt trappa och räcke.

• Gilla
epw och 11 till
  • Laddar…
kulle
Snyggt (y)

Skarvspacklingen i taket ser ok ut, inga synliga skarvar så dags att förbereda för nästa steg.

Renoverat rum med nyspacklat tak utan synliga skarvar och en ofärdig fönsteröppning.
Skapa konto

Då det blir glasfiberväv på väggarna, vill ha en tålig yta i grov ingången, behöver fönster- och dörrsmygarna komma på plats så att väven kan skäras rätt (och min taskiga kapning längs öppningarna döljas med lämplig mängd målarfog :surprised:).

Grovkapat innan djupet är fixat,

Renoveringsrum med slipade väggar, klämspännare som håller fönstersmyg på plats och renoveringsutrustning.
Skapa konto

Och efter klyvning, limning på plats och fogning, hoppas hinna börja med microliten och glasfibern imorgon.

Väggar och tak i pågående renovering med spackling, dörrar utan karmar och ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Sågade ett hål
Upplyst rum med öppning i halvfärdig vägg, synliga reglar, och träpanel i taket under renovering.
Skapa konto

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
I
Lagt pannor, men tyvärr räknat lite snett så blev int helt klart 😕
En lastbil med kran som lyfter takpannor, arbetsfolk på ofärdigt tak i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ingolainen skrev:
Lagt pannor, men tyvärr räknat lite snett så blev int helt klart 😕
[bild]
Ser fint ut, såg dig på taket i förrgår, mätandes? :)
Och såg att det var pannor på sidan åt Berg till, idag när jag kom från jobbet. (y)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
K
Har bl.a lagt armering och gråter varje gång jag sätter ner 100Kg kropp på nätet och ser hur det tar emot GV rören, andra halvan av huset får bli 8150 nät och 100 kPa skivor, så man slipper behandla källarprojektet som en spädbarn :p

Började Projektet 19 Mars och har avverkat 307h på 46m² hittills sen jag slog släggan mot det gamla betonggolvet
Armeringsnät med distanser på ett betonggolv i renovering, med synliga golvvärmerör.
Skapa konto
Armeringsnät monterat på golvet med spacers och genomföringar för GV-rör i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Jumos och 5 till
  • Laddar…
Ingen fara, slangen tål bra med stryk :)

trattalask
Grävt ut lite vid ena kortsidan på garaget. Imorgon ska markduk och singel ner så vi slipper växtlighet inpå garaget. Kört två kärror med jord, sten, betong samt grästuvor till tippen. Rivit upp lite ölandssten för direkt bortkörning.

Hög energiförbrukning på display som visar 292 kWh för en dag under vecka 17.
Skapa konto

Undrar vad som hände i fredags:screwy:
* letar skarvsladdar till 10 andra hus....

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
epw och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.