Mikael_L
13th Marine skrev:
Passande tog vinden tag i en av dem och genererade en massa små rutor som inte passade :x Så nu fick jag improvisera...
:D
Roligt skrivet, jag fick ett gott skratt som avslutning ikväll, tackar. :cool:

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hysteriskt nu för att bli klar med köket och dess omgivningar nu. Idag har jag plockat ner spånskivor från en vägg, listat ut hur elen var dragen och även här fanns det lite spännande överraskningar såsom 4 st VP-rör som var kapade upp på vinden men med strömförande FK kvar i, bara klippt med en liten snutt eltejp i änden. Bytte ut kopplingsdosor och apparatdosor, drog slang och skivade sedan upp väggen och spacklat första varvet.

Trots allt en ganska produktiv dag ):

Mikael_L: (y) Svor duktigt då, men oavsett så är livet för kort för att inte ha roligt åt det ;)

Igår så tömde jag klart "gropen" i garaget (har tidigare varit ett eget rum för vattenpump och hydrofor, ligger 30cm djupare än resterande golv).
Så nu kunde vi måla där också. När vi målat färdigt så frågar frun:
"Ska du inte måla golvet också?"
- Jo det borde jag väl men då tar det ännu längre tid innan vi blir färdiga
"Annars blir det ju aldrig gjort".
- Sant.

Så det blir till att lägga epoxi i gropen också :x :wow: :|

• Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
En sån där slipmaskin.. vilket lyft för arbetsmiljön! Lite vana så dammar det ingenting :)

Person använder slipmaskin på vägg i renoverat rum med trägolv och träbjälkar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
En sån där slipmaskin.. vilket lyft för arbetsmiljön! Lite vana så dammar det ingenting :)

[bild]
Jag köpte Julas dito och instämmer.
Det damm som kom ur maskinen i mitt fall var det som inte lyckades sugas iväg och och hamnade i nederkant på tallriken mot väggen och således ramlade rakt ner när slipen togs bort från väggen. :)

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Ja, dom verkar vara från samma fabrik :) Identiska. Men som du säger, det föll lite i nederkant men det kan man leva med. Oftast var det så mycket att det trillade till backen på en gång :)

(y)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:

[bild]
Även jag har Jula giraff. Sätt på mirka slipnät istället för papper så blir det ännu bättre dammupptagning och slipresultat.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Mycket snyggt! Har du lite måttangivelser? Jag är framförallt intresserad av måtten mellan Ö till diskbänk och ugnarna mm.

Vi vill också ha ö...
120 är väl kravet när det gäller tillgängligheten. Dvs om du ska bygga nytt. Annars gör du ju precis som du vill ;-)

Robin Wahlman skrev:
120 är väl kravet när det gäller tillgängligheten. Dvs om du ska bygga nytt. Annars gör du ju precis som du vill ;-)
Jo, kraven kan jag. Men har märkt att vissa kök har mindre och det fungerar :) Det är bara en fråga om hur vi ska få ut maximal bänkyta.

T
Nu ska vi se
Från ugnarna till kanten på köksön är det 100cm
Från diskbänken till köksön är det 110cm
Från kortsidan till "spishällen" är det 83cm
Köksinteriör med öppna ugnsluckor, köksbänk och stolar, som visar avståndet mellan köksö och apparater.
Skapa konto

Kök med öppen diskmaskin, skåp och köksö mätt för avståndsanalys.
Skapa konto

Chrissofsweden skrev:
Jo, kraven kan jag. Men har märkt att vissa kök har mindre och det fungerar :) Det är bara en fråga om hur vi ska få ut maximal bänkyta.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tack så mycket! Jag förutsätter att ni tycker det fungerar? :)

Målat det ena barnrummet en gång :)

Nymålat sovrum med gråa väggar, synlig träbjälklag i taket, en stege i rummet, och osanerad dörrkarm.
Skapa konto

Nymålat sovrum med öppen dörr och glimt av intilliggande rum samt en väska på golvet.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Målat det ena barnrummet en gång :)
Vad är det för grå nyans?
(Och så missade du lite i taket ...)

• Gilla
tommib
  • Laddar…
TeroM skrev:
Första spackelvändan klar i nya hallen, slipning imorgon.
[bild]
Hur spacklar du första vändan och vad ska du slipa?, tänkte på att papremsorna inte är täckta med spackel?

T
Några centimeter till mellan ön och ugnarna hade inte skadat men på det stora hela är vi nöjd med lösningen :)

Chrissofsweden skrev:
Tack så mycket! Jag förutsätter att ni tycker det fungerar? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.