T
Lådorna börjar komma på plats och även vatten och avlopp är igång igen, nu saknas bara elen.... :rolleyes:

Kök med nyinstallerade grå lådor och träbänkskiva, spishäll monterad, ej helt färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade kökslådor och diskho med vattenkran, verktyg på bänk, väntar på elektricitet.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Räknas det att äntligen köpt ny bäddmadrass för att slippa skarven i sängen? Sådana problem hade man inte när man var sambo... :(

S
AndersPS skrev:
Räknas det att äntligen köpt ny bäddmadrass för att slippa skarven i sängen? Sådana problem hade man inte när man var sambo... :(
dagens i landsproblem :wow:

SBH skrev:
dagens i landsproblem :wow:
Vill du bli min sambo så kan jag lämna tillbaks den igen :D

Men visst, jag tror inte det finns en enda diskussion här som inte är i-landsproblem egentligen.

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
"Hägnade in" vardagsrummet så dottern kan krypa runt fritt utan att smita iväg till hallen och äta upp våra skor. Ska komplettera med ytterligare en tunnel så är cirkeln sluten 😎

Barnsäkrat hem med lektunnel och barriär i korridor, färgglada ballonger på trägolvet.
Skapa konto

• Gilla
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…
Kane skrev:
Finns det mer info att hitta om metoden?
Såhär ser stegen ut, sen är det bara mäta, mäta, kapa och limma!

Hand håller träplanka med utmätt och markerad skärpunkt, i ett rum med synliga byggmaterial.
Skapa konto

Trästege för byggprojekt hållen i hand framför parkettgolv.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
scim skrev:
"Hägnade in" vardagsrummet så dottern kan krypa runt fritt utan att smita iväg till hallen och äta upp våra skor. Ska komplettera med ytterligare en tunnel så är cirkeln sluten 😎
Tack för inspirationen! Sambon var bestämd med att flugpapper på golvet inte är en godtagbar lösning...

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Förberett för köksuppgradering, kontroll av levererat elmaterial:

Kartong med olika elinstallationsmaterial som uttag, strömbrytare och kablar.
Skapa konto

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jckssn skrev:
Såhär ser stegen ut, sen är det bara mäta, mäta, kapa och limma!

[bild]
[bild]
Tack. Ser ju smart ut. Hur upplevs skillnaden i nyans mellan parketten och det planhyvlade i verkligheten?

Äntligen fått dit taklistbiten som saknades sedan vi gjorde i ordning dotterns rum. På något vis saknades drygt en halvmeter taklist när jag skulle sätta tillbaka, och naturligtvis var det en hålkälslist med ovanlig profil. Men lyckligtvis hittade jag drygt en meter list dold bakom en vägg. Efter att tagit bort de mest rötskadade bitarna (gammal fuktskada) så lyckades jag lappa ihop två bitar som täckte "hålet". Satte upp, spacklade ihop och målade tre varv.

Reparerad och målad taklist ovanför dörr, före och efter bild, med synlig tapetskarv.
Skapa konto

Edit: Och nej, jag är inte nöjd med tapetskarven till vänster, jävla papperstapet.

• Gilla
varmkorv och 1 till
  • Laddar…
T
Börjat med köksön, vilket lär bli helgens lilla projekt :surprised:

Halvfärdig köksö i ett kök under renovering med verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto

Mikael_L
mexitegel skrev:
Förberett för köksuppgradering, kontroll av levererat elmaterial:

[bild]
Vad har du 14-20 klammer till?
Flexslang kanske, men det är ingen sådan i kartongen ....

Dimmern borde du kanske valt en modell med nolla, om du vill ha större säkerhet i att den verkligen klarar LED hyfsat ok.
Men annars är den dimmern lite prisad för att klara LED-laster ganska ofta, trots att den är utan nolla.

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jodå, det ligger flexslang från pipelife i botten :)

Blev rekommenderad den dimmern av en elektriker, han tyckte den dimrade bättre än den med nolla : x. Jag har nolla där den ska sitta så det är ingen deal breaker. Får väl testa och se hur den funkar mot leddarna helt enkelt :)

I morgon sätter jag sågen i väggarna i köket!

Har knappt sett Elko RS här hemma. Varenda själ har Trend eller numer Exxact. Själv kör jag Elko Plus :) 👍

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tycker inte varesig trenden eller exxact är så snygga, i den mån sådant nu kan vara det :).

Plus är snygga, men hade inte passat här riktigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.