mexitegel skrev:
Tycker inte varesig trenden eller exxact är så snygga, i den mån sådant nu kan vara det :).

Plus är snygga, men hade inte passat här riktigt.
Man är väll lite yrkesskadad :)

Ljussatt ljusknapp med blå LED-kontur på en mörkgrå kaklad vägg, professionell installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
harry73
Tvättmaskinen slutade fungera. Kom efter lite tester på att det var pumpen, så försökte tömma filtret. Jag hittade ett hårspänne, som jag tog bort, men funkade fortfarande inte. Så jag la maskinen på sin kant och lossnade alla slanger men allt var ren som om den var nu. Då kollade jag anslutningen till svanhalsen och tog bort en liten hårboll. Sen funkade allt igen.
Varför kunde jag inte börja i andra änden :(.

• Gilla
Kromo och 4 till
  • Laddar…
T
Blivit klar med köksön eller ja nästan iallafall (handtagen ska monteras och skivan ska slipas och oljas ;) )

Köksö under renovering med omonterade handtag och en träskiva som behöver slipas och oljas.
Skapa konto

Nästan färdig köksö i grått med träskiva, utan handtag, verktyg på toppen, renoveringsmaterial på golvet.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Börjat riva i köket, ska bli skönt att få reda ut några råttbon till eldragningar :).

Krilleman
Tobias Knutsson skrev:
Blivit klar med köksön eller ja nästan iallafall (handtagen ska monteras och skivan ska slipas och oljas ;) )

[bild]
[bild]
Ser fint ut. Men eftersom det pratas mycket om "yrkesskador" just nu, så är ju frågan varför du bygget ett nytt kö men har en gammal radiator med nya moderna elförzinkade presskopplingar på?! :wow:

Det hade sett bättre ut med en V4 Plan där!

Vit modern radiator med elförzinkade presskopplingar mot en vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
trattalask
Idag har jag monterat högskåp och bytt från vanligt handfat till kommod. Blev dock inte helt färdig. Får ta resten imorgon.

Hittade dock snygg håltagning i kaklet till gamla handfatets expanderbult. Expanderbulten ser mycket gammal ut men badrummet ska ha renoverats 2010 av försäkringsbolagets hantverkare efter en vattenskada.

Gammal expanderbult och håltagning i vitt kakel, tecken på tidigare installation.
Skapa konto

Gammal expanderbult sticker ut från en håltagning i ett ljust kaklat badrumsvägg, rester från ett tidigare handfats installation.
Skapa konto

Snyggt va! Följer säkert alla möjliga regler för våtrum... ;)

Krilleman
Visst är det snyggt utfört. 2010 kan jag lätt garantera att det är! ;) Eller kanske inte...

För den nyfikne så är detta expanderbultar från "förr" med ett ihåligt metallrör utanpå en konisk pinne med gänga på. För den händige finns det just nu ett gäng till salu på tradera med hödsta bud på 22:- just nu.

Så om någon behöver montera en kommod med den "senaste tekniken" så är det ett bra tillfälle att slå till. Men skynda snabbt för auktionen tar slut den 11:e mars!

http://www.tradera.com/item/301877/275261967/aldre-modell-av-expanderbult-6st-

Inringad del är den del man ser på bilderna...

Gammal expanderbult med ihåligt metallrör och konisk gängad pinne, inringad del synlig nedtill.

Det normala när man river dessa är att gå på dom med kofot eller tigersåg. Oavsett brukar slutresultatet bli det samma. Antingen skakar expandern ut ur väggen när bladet börjar oscillera eller så drar man ut expandern tillsammans med en bit av väggen med kofoten. Det är sällan dom är stabila nog för att såga av.

• Gilla
trattalask
  • Laddar…
trattalask
Lyckades hålla med polygrip och såga av med bågfil. Men det va inte helt lätt. Sen va det bara att silikona efter bästa förmåga och så hoppas vi på det bästa. Helt obegripligt att man inte fixar det ordentligt när man ändå har allt gammalt kakel nere och ändå ska fixa tätskikt osv. =/

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nyjämnat betonggolv i gillestuga med synliga kanter redo för flytspackling.
Skapa konto

Jämnat av gillestugegolvet med betong. Hade ingen lust att pynta 25-30 tusen för firma som gjorde det. 18 säckar betong och 5 timmar senare. Ena skruvdragaren la av. Bara Milwaukeen som pallade.

trattalask
Badrumsmöblerna på plats!

Modernt badrumsskåp med handfat, spegel och belysning, i ett kaklat badrum med ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
T
Idag hämtades nya fönster till köket och vardagsrummet
Nya träfönster med samma utsende och mått som orginalfönsterna från 40talet dock med energiglas istället för det handblåsta glaset ;) det bästa av allt är nog priset på totalt 6000kr :D
Nya träfönster med energiglas, liknande 40-tals original, står på uppfart, hemleverans för kök och vardagsrum.
Skapa konto

Det hade absolut sätt bättre ut :), men nu funkar ju det nuvarande elementet bra och jag har en anledning till att bygg ett elementskydd (y)

krilleman_215 skrev:
Ser fint ut. Men eftersom det pratas mycket om "yrkesskador" just nu, så är ju frågan varför du bygget ett nytt kö men har en gammal radiator med nya moderna elförzinkade presskopplingar på?! :wow:

Det hade sett bättre ut med en V4 Plan där!

[bild]

Om dom gamla fönstren var från 40-talet så har dom nog valsat glas, inte handblåsta. Valsade glas känns igen på att dom hara raka, vertikala eller horisontella ojämnheter.

Först blev det tippen med 4 säckar med gamla VHS band, kändes som att nu har de gjort sitt. Sedan byte av isoleringen i två fack till i garaget. Gick ännu smidigare idag. Sist kom jag underfund med hur skivorna hålls på plats innan plastningen men att få upp byggmattan var stökigt. Idag behövde jag flytta på ett par stora papplådor som var i vägen och medan jag baxade dessa kom jag på att öppna och bygga ihop innehållet då det var lösningen på att få upp mattan - skivlyften! Gick smidigt och även vid plastningen då det gick att trycka upp plasten och isoleringen för tajtare häftning.

Renovering i garage med gul isolering i fackväggar och röd skivlyft som håller upp en byggmatta mot taket.
Skapa konto

Isolering som hålls upp av en skivlyft i ett garage under renovering.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Återställt normalt driftläge i nätverket efter att den gamla Netgearswitchen gick och dog. Fick bli en ny Netgear, dock en 24-portars den här gången :)

Nätverksskåp med en ny 24-portars Netgear-switch, kablar och annan nätverksutrustning.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Fick ett ryck och gjorde iordning den lilla matkällaren jag har under trappan till källaren! Lite trevligare med klinkers och ordentliga hyllor, nymålade väggar och bättre belysning som tänds när man öppnar dörren!

Nyinstallerade klinkers på ett golv, med en sönderbruten platta och byggspackel.
Skapa konto

Renoverad matkällare under trappa med nya klinkers på golvet och nymålade vita väggar.
Skapa konto

Nyinstallerade klinkergolv och vitmålade hyllor i en liten matkällare under trappan.
Skapa konto

Uppdaterad matkällare under trappa med klinkergolv, vita hyllor, spritflaskor, glas och köksutrustning.
Skapa konto

• Gilla
CM1234 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.