ullberg skrev:
kanske värt att skriva ut, laminera och sätta fast någonstans på släpet?

[länk]

/U
På tippen hittar jag stammis som man är. Men man skall inte lägga i upprepade lager på släpet, var som prinsesstårta idag när det inte blivit mellanlagrat innan lastning ...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Idag händer det, idag händer det, idag kommer skorstensnisse!!

..kanske ska hålla truten, tills de faktiskt varit här.. !
:rolleyes: Hmm..
 
  • Gilla
Manganbangan och 2 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
Idag händer det, idag händer det, idag kommer skorstensnisse!!

..kanske ska hålla truten, tills de faktiskt varit här.. !
:rolleyes: Hmm..
Och fortsättningen ? Är det kamin på gång? Kakelugn? Öppen spis? Att Nisse kommer kan ju vara upphetsande i sig, men det är ju inte det du menar ��
 
Skorstensnisse måste väl vara Tomten? Verkar besynnerligt att han skulle dyka upp nu? :D
 
Snigla skrev:
Idag händer det, idag händer det, idag kommer skorstensnisse!!
..
Och när kommer Sotarmurre ;)
 
Snigla skrev:
Idag händer det, idag händer det, idag kommer skorstensnisse!!

..kanske ska hålla truten, tills de faktiskt varit här.. !
:rolleyes: Hmm..
Mellan 07:30 och 15:00 ? 😃
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Manganbangan skrev:
Mellan 07:30 och 15:00 ? 😃
För EN GÅNGS SKULL så fick jag en mer specificerad tid än så.. och "nissen" kom i tid :wow:
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Och fortsättningen ? Är det kamin på gång? Kakelugn? Öppen spis? Att Nisse kommer kan ju vara upphetsande i sig, men det är ju inte det du menar ��
Haha.. nja det handlar mer om att minimera skador! Skorsten rasar tyvärr.. och vi började leta hjälp förra våren - inte direkt lätt att hitta nån son var ledig och intresserad av jobb (ville ha någon som hållt på med gamla hus innan) :)
 
mexitegel skrev:
Skorstensnisse måste väl vara Tomten? Verkar besynnerligt att han skulle dyka upp nu? :D
Tomten skulle inte våga sig ner i vår skorsten.. den är lite opålitlig, ramlar lite delar då och då.. :thumbdown:
 
KnockOnWood skrev:
Och när kommer Sotarmurre ;)
Sotarnissen (mycket nissar här..) gillar jag.. han är den som förvånat mig mest ekonomiskt sedan vi flyttade hit (räkningen på sotningen blev betydligt billigare än vi föreställt oss). Vi eldar knappt dock, då vi ser inte till honom så ofta..
 
T
Nya fönster i vardagsrummet och ett nytt i köket :surprised:

Nyinstallerat dubbelglasfönster i ett vardagsrum med utsikt över en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade fönster i ett hus, ett i vardagsrummet med synlig gipsvägg och ett i köket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt genom nyinstallerade fönster i vardagsrum med trädgård och byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Location och 1 till
  • Laddar…
Hämtat ännu mer elprylar till köket. I morgon är familjen utkörd och jag ska spetta upp betongbjälklaget bakom elcentralerna och försöka få fram ett drygt halvdussin flexrör. Önska mig lycka till :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Lycka till ! :)
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.