993 096 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Frun och jag har strukit färg på staketet vi byggde för ett par år sedan. 4 åringen ville också måla men tydligen bara om han fick göra det på sitt sätt, vilket han inte fick.
Massa kvar att måla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Massa kvar att måla.
De är ihärdiga. För oss hjälpte det när jag la upp en plasthink (för fågelmat) där de ihärdigt byggde. De slutade efter det, men nu är jag rädd att ta bort hinken...Fotografen skrev:Skatorna hade inte gett upp och flyttat.
Det är ju lite svårt att veta om det är samma skator, men i måndags när jag kom från jobbet hade de börjat på ett nytt bo i grenklykan bredvid, i samma träd.
Suck.
Jag har denna tredagarsvecka rivit ner lite pinnar varje kväll, med en hacka från backen. Idag en stege, ordentligt bort med alltihopat och klippt bort klykan de byggt i, räfsat upp allt bös på backen.
Det var väl själva f-n...!
Förra året byggde jag fyra utfodringsstationer för rådjur, så kallade rosentorn. Efter vintern såg rosorna lite medfarna ut så jag köpte sex billiga rosplantor på Lidl och planterade på första maj. Redan efter några dagar hade två av dem blivit halverade i storlek och nu är det en som ser ut att ha blivit tuggad på.
Förra årets renoveringar började med att jag byggde ett bord att ställa kapsågen på och en pergola för att kunna jobba i lite skugga. Förra sommaren hade jag ett solsegel ovanpå pergolan, men planen är att den tids nog ska täckas av någon klätterväxt. Vi har redan någon sorts vildvin som verkar trivas på tomten så jag drev upp sticklingar i krukor och planterade intill stolparna. De tog sig inte alls så nu har jag gett upp och försöker med murgröna istället. Vi får se om det går bättre eller om det blir för mycket solljus för dem.
Det är väldigt fint.Hennke85 skrev:
Jag har ett vagt minne av att ni målade med slamfärg. Stämmer det?
Allvetare
· Södermanland
· 89 inlägg
Varje år tippar kommunen över ett par skottkärrelass med grus över tomtgränsen när de snöröjer. Som får ligga kvar när gatan sopas. I stället för att bara inkorporera detta i grusgången så skapade jag häromåret en liten grusrabatt. Kattfot, bolltistel och en liten sedum har klarat vintern. Idag har jag planterat in saffranskrokus, rysk martorn, praktnejlika samt en fin liten vallmo jag tagit frön från på stranden i Hvide Sande. Gruset är rätt salt, så ogräs är inte något större bekymmer. Vi får se vilka som pallar miljön.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Husägare
· Uppsala
· 518 inlägg
Idag har jag äntligen satt potatisen. Blev ovanligt sent i år.
Och så har jag börjat klippa gräset eftersom min vanliga gräsklippare (dvs maken) strejkar idag. 😆
Ska så morötter, rödbetor m.m. och vill täcka landet med gräsklipp först.
Vitlöken fick att rejält grästäcke också.
Och så har jag börjat klippa gräset eftersom min vanliga gräsklippare (dvs maken) strejkar idag. 😆
Ska så morötter, rödbetor m.m. och vill täcka landet med gräsklipp först.
Vitlöken fick att rejält grästäcke också.
Logga in
Skapa konto
Förra året köpte jag en ostronört. Den trivs i min grusodling men den skulle nog trivas ännu bättre om det var lite salt. Den växer ju egentligen längs havsstränder, så det är ett tips från mig till din fina idé.Gangstersmed skrev:Varje år tippar kommunen över ett par skottkärrelass med grus över tomtgränsen när de snöröjer. Som får ligga kvar när gatan sopas. I stället för att bara inkorporera detta i grusgången så skapade jag häromåret en liten grusrabatt. Kattfot, bolltistel och en liten sedum har klarat vintern. Idag har jag planterat in saffranskrokus, rysk martorn, praktnejlika samt en fin liten vallmo jag tagit frön från på stranden i Hvide Sande. Gruset är rätt salt, så ogräs är inte något större bekymmer. Vi får se vilka som pallar miljön.
[bild]
Har lekt "humla" och penslat mängder av blommor på persikoträdet.
Allvetare
· Södermanland
· 89 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 943 inlägg