1 004 243 läst · 8 067 svar
1004k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Snyggat till lite runt de frösådda smultronen. Visade sig att det inte var alls särskilt svårt att få smultronen att gro både snabbt och tillförlitligt. Påsarna pratade om att de skulle ta flera månader på sig eller ända till året efter men det gick över förväntan. Har köpt några påsar till och ska slänga ut några hundra fröer på lite ställen i skogen där det gott kan växa smultron istället för ogräs. Blir ett höstprojekt, tror jag.
Dessa är en sort som inte sönder ut snoddar och som ska smaka alldeles särskilt gott (fast så brukar sorter marknadsföras har jag märkt). Har även sått några andra snoddfria som är både vita och röda, så vi får väl se nästa år hur det har gått med dem. Jag antar att man kan föröka dem genom att lägga ett bär på marken? Det är ju på bären (den falska frukten, alltså) som fröna sitter.
Dessa är en sort som inte sönder ut snoddar och som ska smaka alldeles särskilt gott (fast så brukar sorter marknadsföras har jag märkt). Har även sått några andra snoddfria som är både vita och röda, så vi får väl se nästa år hur det har gått med dem. Jag antar att man kan föröka dem genom att lägga ett bär på marken? Det är ju på bären (den falska frukten, alltså) som fröna sitter.
Ett tecken på akut idioti måste vara att anlägga en äng och sen reta sig på att en viss grässort inte ’passar in’. Så jag har krälat runt på alla fyra i tre dagar och dragit bort ett par hundra liter grovt gräs. Helidiotiskt. Och jag är väldigt nöjd nu när jag sitter och tittar ut över ängens gracila och fina gräs under koltrastens och steglitsens sång.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 267 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 267 inlägg
Var det du själv eller någon annan som ställde diagnosen?B Bombus pratorum skrev:Ett tecken på akut idioti måste vara att anlägga en äng och sen reta sig på att en viss grässort inte ’passar in’. Så jag har krälat runt på alla fyra i tre dagar och dragit bort ett par hundra liter grovt gräs. Helidiotiskt. Och jag är väldigt nöjd nu när jag sitter och tittar ut över ängens gracila och fina gräs under koltrastens och steglitsens sång.
Det är bara jag här, och gårdens djurliv. Men jag tror vi alla är överens om nivån av idioti på den där kinkiga kossan som går runt och plockar bara ett gräs på ängen men sen inte ens äter upp det utan lägger det i en hög för att ruttna.S sinuslinus skrev:
Känt mig riktigt nöjd.
Men också insett att snart är det dags att klippa häcken... I år rår jag inte med det själv tyvärr utan måste övertala snälla personer i min omgivning att det är jättekul att klippa häck...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men också insett att snart är det dags att klippa häcken... I år rår jag inte med det själv tyvärr utan måste övertala snälla personer i min omgivning att det är jättekul att klippa häck...