993 139 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Bara för att man gjort något historiskt betyder det inte att det är bra.B b8q skrev:
Jag skrev att jag inte tror att det gör någon skillnad och nu hittade jag denna här studien.
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:962603/FULLTEXT01.pdf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Min lilla vagn och jag
Funkar bra tycker jag.. vid ojämn viktbelastning kan den bli lite vickbenägen om man går över lutningar.. som kanter/stenar osv.. (men det tror jag inte är typiskt för bara denna vagn).
Plockade bort ”plastlådan” (mjukplast i stil med presenning o tryckknappar) för jag vill att vagnen ska kunna stå ute - utan att vatten blir stående i den. Är det bara nät, regnar det igenom..
Ska fixa en hållare till minst en kratta iaf - och fästa på vagnen.. kanske blir ett rör à la städvagn så kan jag ploppa i tre grejer iaf.. med skaft!
…
idag har jag varit till soptippen med trädgårdsskrutt.. blir nog ett lass imorgon med tar typ aldrig slut! Ändå har jag inte börjat klippa nått än, bara nerblåsta grenar och löv ”jag leker med”.
Vi har oxå klippt innergårdens gräsmatta för första gången i år..
..och maken har hämtat upp krukor/hinkar/kärl från växthuset (han sköt upp det förra året…).. har nu 60 st och tömma/spola ur..
Logga in
Skapa konto
Poolen till hunden är uppblåst och redo..
Logga in
Skapa konto
Bonden är oxå ute - idag (och igår) sätts potatisen runt vår gård fortfarande impad över deras fåror.. hunden försvinner i dem!
Logga in
Skapa konto
Sån här klämma kan funka om de monteras på sidan så krattor fästs horisontelltSnigla skrev:[bild]
Min lilla vagn och jag
Funkar bra tycker jag.. vid ojämn viktbelastning kan den bli lite vickbenägen om man går över lutningar.. som kanter/stenar osv.. (men det tror jag inte är typiskt för bara denna vagn).
Plockade bort ”plastlådan” (mjukplast i stil med presenning o tryckknappar) för jag vill att vagnen ska kunna stå ute - utan att vatten blir stående i den. Är det bara nät, regnar det igenom..
Ska fixa en hållare till minst en kratta iaf - och fästa på vagnen.. kanske blir ett rör à la städvagn så kan jag ploppa i tre grejer iaf.. med skaft!
…
idag har jag varit till soptippen med trädgårdsskrutt.. blir nog ett lass imorgon med tar typ aldrig slut! Ändå har jag inte börjat klippa nått än, bara nerblåsta grenar och löv ”jag leker med”.
Vi har oxå klippt innergårdens gräsmatta för första gången i år..
..och maken har hämtat upp krukor/hinkar/kärl från växthuset (han sköt upp det förra året…).. har nu 60 st och tömma/spola ur..
[bild]
Poolen till hunden är uppblåst och redo..
[bild]
Bonden är oxå ute - idag (och igår) sätts potatisen runt vår gård fortfarande impad över deras fåror.. hunden försvinner i dem!
[bild]
Ser perfekt ut, de vi hittat var alla såna man fäste på skenor (skenor som man satt på väggen). De saknade skruvhålet..FreQa skrev:
Då jag började fundera på nått rör istället.
Ska kika hur breda skaften är på olika grejer, se om nån storlek av de där kan passa
Ja ett rör med lite lutning är ju mer flexibel för pinniga redskap. Spade mm kanske den passar bra för.Snigla skrev:
Nu känns det som tillräcklig värme (i Skåne) är här för att stanna, så blev att blanda 300L krukjord och flytta ut största delen av odlingen i växthuset.
Sen kom även nörden fram i mig, så jag uppgraderade mitt växthus med lite sensorer och sms larm
Logga in
Skapa konto
Sen kom även nörden fram i mig, så jag uppgraderade mitt växthus med lite sensorer och sms larm
Logga in
Skapa konto
Fläder (riktig) har vi överallt.. de växer som ogräs överallt där de inte ska vara!.. skulle kunna vara en sådan som kommit längre än de andra får försöka jämföra knopparna..kashieda skrev: