1 004 379 läst · 8 067 svar
1004k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Grävt ur för muren till vårt växthus. Ska bara justera marken lite sen kommer 12 ton med bergkross på fredag så nästa helg är räddad.
Ber om ursäkt för kattens beteende på bilden, hon verkar tro att det är en gigantisk sandlåda.
Ber om ursäkt för kattens beteende på bilden, hon verkar tro att det är en gigantisk sandlåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en stor sandlåda, lagom till en katt. Alla vet att katter har tolkningsföreträde - alltid.T tpsoft skrev:
14,6 m2 blir själva växthuset men sen blir det en odlingsyta framför som blir lite större än själva växthuset. Vi fäller in växthuset i sluttningen för att nyttja tomten lite bättre, ska bara komma på vad vi ska göra med ytan bakom växthuset där pallkragarna står (som kommer tas bort).Fadai skrev:
Det ska bli intressant att följa. Hoppas att du lägger in fler bilder allteftersom du bygger.T tpsoft skrev:
Det kan jag göra, växthuset kommer först vecka 26 så vi har gott om tid att fixa underarbeten och muren. Muren ska för llvrigt göras med mörkgrå murblock som även kommer finnas som stödmuren lite här och var i trädgårdenNaturliv skrev:
Vi har successivt hittat marksten vid olika utgrävningar på tomten. Samtidigt har jag haft problem med att vattenkannorna har vält när jag har fyllt dem med vatten. Sagt och gjort förenade jag dessa två faktum.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vilket väderstreck är det bakom?T tpsoft skrev:
Äntligen målat klart.
Dessutom har jag planerat om ett skott från en gammaldags buskros som kommer från mina morföräldrars trädgård i Jämtland. (Huset är inte vårt längre och de är döda sen över 20 år.)
Och upptäckt att den förskräckliga Gråa Hunden har ätit ännu ett par handskar.
Jag begriper inte hur han lyckas hitta dem hela tiden. Eller hur han kommer åt dem.
Logga in
Skapa konto
Dessutom har jag planerat om ett skott från en gammaldags buskros som kommer från mina morföräldrars trädgård i Jämtland. (Huset är inte vårt längre och de är döda sen över 20 år.)
Logga in
Skapa konto
Och upptäckt att den förskräckliga Gråa Hunden har ätit ännu ett par handskar.
Logga in
Skapa konto
Jag begriper inte hur han lyckas hitta dem hela tiden. Eller hur han kommer åt dem.
Jag begriper inte varför han skulle vilja äta dem?!?!?Jiji skrev:Äntligen målat klart.[bild]
[bild]
Och upptäckt att den förskräckliga Gråa Hunden har ätit ännu ett par handskar.[bild]