1 004 385 läst · 8 067 svar
1004k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
När man gräver i trädgården dyker det alltid upp en massa lökar. Jag grävde upp 30 liter lökar nu iår och en del av dem slängde jag ner i en rabatt under päronträdet. Nu börjar man se att de kommer upp. Hoppas det blir fint när frostnätterna avtar och de blommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har idag vänt på översta lagret i en stor rabatt och tänkte köra över med jordfräsen om ett tag för att slå sönder alla rötter.
Sen ska jag komplettera med mer jord och så gräs istället.
Ska även plantera en Fläderbuske istället för denna rabatt.
Har två buskar som jag tänkt flytta men funderar på när jag vågar göra det då det är riktigt kallt på nätterna?
Sen ska jag komplettera med mer jord och så gräs istället.
Ska även plantera en Fläderbuske istället för denna rabatt.
Har två buskar som jag tänkt flytta men funderar på när jag vågar göra det då det är riktigt kallt på nätterna?
Logga in
Skapa konto
Skissat lite på hur vi ska få dit växthuset vi beställt. En variant på mur som ska fällas in i sluttningen. Mycket funderingar kring grund mm just nu men det är lite tid kvar innan stommen levereras v26.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har inte riktigt ”hårdkört ” den.. har inte varit tid för så mycket trädgårdsjobb här än! Men har skjutsat runt (plockat upp) lite pinnat, flyttat några säckar.. fyllt den med sopor osv.. och den har varit väldigt följsam iaf - dvs inte så svårdragen!Dalbotös skrev:
Har man lite tungt på.. så kan det ta tvärstopp när man kommer till en kant. framhjulen gick bra (lyfte nog lite automatiskt när jag kom dit med handtaget.. men bakhjulen tog tvärstopp..
Man kanske kunde dra upp om man la ner sin själ i det .. men en extra hand att lyfta/knuffa.. funkade bra med. Man hittar nog tekniken så småningom
…stengångar, mullvadshål, sorkvägar, grus och gräs - har rullat lätt!
Glömde: den skramlar lite, då den är främst satt med sprintar, inte skruvat. Men helt ok ändå, jag fick vända två sidor så blev den stabilare/tystare.
Projekten här hemma fortsätter sakta men säkert framåt.
Har satt upp armeringsnät på en stenmur för att få en spaljé mot grannarna
Och efter det börjat gräva för lagerhägg, ett rejält bärlager under jorden då vi planterar nära en låg mur. Ingen under tiden bild, men tog bilder efter vi planterat häckplantorna igår. 25 stycken på tio meter borde bli hyfsat tät i sidled på kort tid iaf. Räknar med att få rätt höjd inom ett par år.
(Tog bort en person i bilden på telefonen, därav den fina dörren till vänster )
Har satt upp armeringsnät på en stenmur för att få en spaljé mot grannarna
Logga in
Skapa konto
Och efter det börjat gräva för lagerhägg, ett rejält bärlager under jorden då vi planterar nära en låg mur. Ingen under tiden bild, men tog bilder efter vi planterat häckplantorna igår. 25 stycken på tio meter borde bli hyfsat tät i sidled på kort tid iaf. Räknar med att få rätt höjd inom ett par år.
Logga in
Skapa konto
(Tog bort en person i bilden på telefonen, därav den fina dörren till vänster )
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
Använt hedenhös och sen haft portugisisk stenbrottning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto