:love::love: NU REGNAR O ÅSKAR DET :love::love:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
:love::love: NU REGNAR O ÅSKAR DET :love::love:
Tiodagarsprognosen: 0 mm :sweat:
 
  • Ledsen
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
:love::love: NU REGNAR O ÅSKAR DET :love::love:
Behövs en egen tråd där jag kan kräkas på vädret… Men det var det väl du som tog alla dropparna. Är väl ett par mil norrut och här kom ett lätt regn bara. Räckte väl för att fukta lite frön i markytan. Min teori är att går det från över trettio grader till femton till trettio så ska det fan komma ett förlösande massivt åskregn. Men inte då. Suck. Jag kommer bara att plantera in rena ökenväxter framöver.
 
S segv skrev:
Behövs en egen tråd där jag kan kräkas på vädret… Men det var det väl du som tog alla dropparna. Är väl ett par mil norrut och här kom ett lätt regn bara. Räckte väl för att fukta lite frön i markytan. Min teori är att går det från över trettio grader till femton till trettio så ska det fan komma ett förlösande massivt åskregn. Men inte då. Suck. Jag kommer bara att plantera in rena ökenväxter framöver.
Jo det var jättekonstigt (vädermässigt) igår.. ett jäkla temperaturfall som sagt - helt utan nån konsekvens :oops: hade väntat mig både åska o regn redan igår ju!

Tyvärr snodde jag nog allt :rolleyes: men det var lika snustorrt här efter 1 timme igen.. (dock har vi några numer helt fulla tunnor att anv till bevattning).

Men hoppas fortfarande på den ”eventuella skuren” till kvällen :cool: obotlig optimist ;)
 
  • Gilla
segv
  • Laddar…
Ja! En tråd där vi kan klaga på vädret vore perfekt. :D För någon månad sedan var det skitkallt här och ingenting växte. Blött och lerigt och hemskt var det också. Sedan kom solen och vi var så glada i säkert tio dagar. Efter det kom det massor av regn på en gång. Alldeles för mycket egentligen. Leriga pölar och usch usch. Sedan kom solen och sedan solen och ja solen ja. Bara sol. Gräsmattan är helt gul rekordtidigt och det är bara skit igen!!

Fast jag har ändå grävt lite idag. Nu är det i alla fall lätt att gräva på vissa ställen där jorden är som stoft. Jag borde fotodokumentera igen.
 
  • Gilla
segv
  • Laddar…
Förresten så regnar det nu, men det är inte bra det heller! Det var inte alls i prognosen och jag hade stängt igen tunnorna (för att dämpa myggfabriken) innan jag åkte hemifrån. Så nu har det enda vatten som vi fått på flera veckor runnit ner på helt fel ställe eller ner i dagvattensystemet. Alltid är det något man kan klaga på med vädret.
 
S
Snigla Snigla skrev:
Jag skickade ju ut maken i shorts!
Som torkvinda? :rofl:
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
halper halper skrev:
Fast jag har ändå grävt lite idag. Nu är det i alla fall lätt att gräva på vissa ställen där jorden är som stoft.
Har också grävt. En ny rabatt. Grävt inom citationstecken för det är betonglera hela vägen ner. Med lite sten. Och lite trädrötter. Alltså sjukt hur hård lerjord blir. Särskilt som kontrast till vintern när det är välling istället. Hugger jag grepen hårt ner i gräsmattan nu så kommer den kanske ett par centimeter ner. Men jag har iaf fått göra en av mina favoritsysslor som är att blanda min egen jord. Bort med hälften av leran och så blanda upp med egen kompost, grus och hönsgödsel tills det glider så fint mellan fingrarna. Som att vara liten och gegga runt med lera. Förutom att det inte är geggigt. Och ryggen skriker.
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Klipp gräset eftersom det fått vila i nästan 2veckor pga värmen. Sen gjorde jag som Ferdinand. Lush pink peonies in full bloom with bright green foliage in a garden, symbolizing a relaxing summer activity.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färgstarka petunior och rosa blommor i en fönsterlåda mot ett husfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av rosa pionblommor och knoppar i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satte mig ner och lukta på blommorna + tog en öl det fick inte Ferdinand.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Jag har rensat, för fjärde dagen i sträck (varma dagar = korta arbetsdagar) för att få bort dessa vackra men påträngande ogräs, Natt och Dag eller Lundkovall. Vår trädgård består av 1) en fjärdedel ordning, 2) en fjärdedel som ska bli ordning, 3) en fjärdedel gräs/mossmatta och 4) en fjärdedel kaos. Nu har detta vackra ogräs spritt sig från 4 och lite 3, till avdelning 2 ..... för alla nektarsugande flygfäns skull så har jag lämnat några i blom men det är fascinerande att detta år, som verkligen var Gullvivornas med makalös utbredning, även var Lundkovallens lycka eftersom de växer från noll och ingenting till en växt på 20 cm på endast två,tre veckor. Nånstans under detta täcke finns löktrav vilken jag ser fram emot att växa sig hög så jag kan få göra pesto av den. Mycket gott!
Trädgård med överväxt av Lundkovall, blandade gröna växter och blommor i olika nyanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
Njutit av detta. Trots torkan blommar det fint.
Blomstrande äng med blåklint och röda vallmo bland gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lummig trädgård med röda vallmo- och blå kornblommor blommande trots torka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Efter ett kort besök i rörböjaffären kunde jag fortsätta med rören. De behövde svänga eftersom det var en sten i vägen som jag inte rådde på. Orangea och gråa avloppsrör böjda runt en stor sten i ett grävt dike.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rör böjt för att undvika sten i trädgård med gräsmatta och stenmur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 4 till
  • Laddar…
Fick tummen ur och rensade runt äppelträdet (jag vet, den bör läggas om..).

Nu ser det tjusigt ut en stund till :cool:

Nyröjt område med stenar runt stammen på ett äppelträd, gräsmatta och rött hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rensad mark runt ett äppelträd med synliga stenkanter och jord, lite löv och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Karlia
Fina stenar!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Fick tummen ur och rensade runt äppelträdet (jag vet, den bör läggas om..).

Nu ser det tjusigt ut en stund till :cool:

[bild]

[bild]
Äh det ser fint ut. Bara borsta lite så har du fin patina!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.