P polarsson skrev:
Inte trädgård men såg att vår Svärmorstunga blommade. Visste inte ens att de blommade..
Mina svärmorstungor blommar lite då och då, första gången en blommade fick vi leta lite innan vi hittade vad som luktade vanilj/liljekonvalj, tyvärr känner min sambo av sin allergi när den börjar lukta på kvällen så jag måste klippa bort blommorna för lukten fyller snabbt ett rum, helt underbar lukt tycker jag.
 
  • Gilla
polarsson
  • Laddar…
Myrstacken
191157296_150409247100758_1015810516830682795_n.jpg

189773852_233520888533662_519552537562383936_n.jpg

Skyfflat ut 5 lastbilsflak med 15 ton jord per flak...
Fruktansvärt jobbigt för hela familjen
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
E EMEL skrev:
Mina svärmorstungor blommar lite då och då, första gången en blommade fick vi leta lite innan vi hittade vad som luktade vanilj/liljekonvalj, tyvärr känner min sambo av sin allergi när den börjar lukta på kvällen så jag måste klippa bort blommorna för lukten fyller snabbt ett rum, helt underbar lukt tycker jag.
Doften är fantastiskt :D
 
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Gör om gör rätt :rofl: Pannorna ska förvaras stående för att slippa frostsprängning.
är det så? Har förvarat ganska många pannor liggandes utan problem. Borde jag stapla om dem?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
är det så? Har förvarat ganska många pannor liggandes utan problem. Borde jag stapla om dem?
Får du in vatten som sen fryser så spräcker du dem. Finns inget flex i materialet i tegel eller betong så lämpligast är att förvara dem stående.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Mannen lägger lite trampstenar och då kan det ju dyka upp en och annan mask :ok:
Höns som utforskar och en hackar i marken nära en stor trampsten i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Ett högst provisoriskt hackspettsskydd till insektshotellet. Det har blivit smörgåsbord lite för ofta.
Insektshotell skyddat av hönsnät monterat på en beige husvägg för att förhindra hackspettsangrepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Fått på kjol på altanen
 
  • Altan med vit räcke och träkjol, under ett pergolatak vid ett grönt hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan med ny kjol i vit plåt, anslutande pergola och grön trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Idag fick Hobbithuset lite mer kärlek Ett delvis grävt underjordiskt hus med en hög jord och stenar framför, intill en grön äng och sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd stödmur av stora stenar vid sluttning som en del av ett 'Hobbithus'-projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsmaterial och verktyg framför ett litet trähus i form av ett Hobbithus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
It's like a jungle sometimes, it makes me wonder
How I keep from going under
It's like a jungle sometimes, it makes me wonder
How I keep from going under
[bild] [bild] [bild] [bild]

Dagens "måste" ta tag i det som inte Husqvarnan tar. :oops:
Åh den strofen blir man sällan trött på!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Idag blev det en tillhörande rabatt i samma stil Ny anlagd rabatt med stenmur och påfylld jord redo för plantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Skulle klippt gräset förra veckan. Det regnade och sedan åkte vi bort över helgen.
Idag var det fint väder så det var perfekt tillfälle att rasta Stigan. Började med att dra av snöret, piss att man måste plocka ner halva gräsklipparen för att kunna linda upp det igen.
Sedan var det givetvis tjockt och jävligt, många tömningar av uppsamlaren. Hann klippa drygt hälften innan klipparen dog, soppatorsk. Fylla på och dra i gång igen klippte några meter innan klipparen dog oförklarligt, försökte dra igång igen men lönlöst, drog givetvis av snöret igen också. Sedan skulle lilleman sova och så ska det visst regna resten av veckan. Så på fredag när det skulle vara uppehåll igen så blir det väl till att leta upp lien och slå resten.
Halvklippt gräsmatta med en gul svart Stiga gräsklippare intill en byggnad och ett inslag av grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Immobil
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Skulle klippt gräset förra veckan. Det regnade och sedan åkte vi bort över helgen.
Idag var det fint väder så det var perfekt tillfälle att rasta Stigan. Började med att dra av snöret, piss att man måste plocka ner halva gräsklipparen för att kunna linda upp det igen.
Sedan var det givetvis tjockt och jävligt, många tömningar av uppsamlaren. Hann klippa drygt hälften innan klipparen dog, soppatorsk. Fylla på och dra i gång igen klippte några meter innan klipparen dog oförklarligt, försökte dra igång igen men lönlöst, drog givetvis av snöret igen också. Sedan skulle lilleman sova och så ska det visst regna resten av veckan. Så på fredag när det skulle vara uppehåll igen så blir det väl till att leta upp lien och slå resten.
[bild]
Klaga inte, du har ju en grön matta iaf
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
Backspolat, dammsugit poolen och backspolat ytterligare en gång.
Rektangulär pool med klart vatten och rengöringsslang, omgiven av träaltan och delvis täckt av blå presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

19 grader igår, snart dags att få snurr på värmen.
Tror det kan bli kWh loggning i år.
 
P polarsson skrev:
Klaga inte, du har ju en grön matta iaf
Ibland önskar jag mig sån där fin sandjord som gör att gräsmattan slutar växa bara solen visar sig. Inte ens 2018 slapp jag klippa gräset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.