1 004 359 läst · 8 067 svar
1004k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Idag slutfördes "renovering/städning" av vattenspelet.
Dag ett togs all sten bort samt markduk, nät, armeringsmatta och vattnet tömdes och botten rengjordes.
Dag två Las nytt nät och ny markduk.
Dag tre (idag) byggde jag ett såll och tvättade de 15 påsarna med sten som skulle läggas tillbaka. 12 timmars jobb totalt men 5 år tills nästa gång
Dag ett togs all sten bort samt markduk, nät, armeringsmatta och vattnet tömdes och botten rengjordes.
Dag tre (idag) byggde jag ett såll och tvättade de 15 påsarna med sten som skulle läggas tillbaka. 12 timmars jobb totalt men 5 år tills nästa gång
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Mer bilder, mer bilder.. tack!john68 skrev:Idag slutfördes "renovering/städning" av vattenspelet.
[bild]
Om du menar från bygget för 5 år sen så kommer lite här, eller menar du fler på resultatet? Kommer ngr fler när mörkret har fallit....Snigla skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Spelar ingen roll - bägge jätteläckert ju! Inspirerandejohn68 skrev:
Vad är det för fontän/vattenspel? Nöjd? Hur högt sprutar den?
Är det GI-vänligt ute bland stenarna.. eller håller de bara mest estetiskt (om man inte vet var regelverket är)?
De där angränsande betonggrejerna.. gjort dem själv? Köpt? Har kikat efter liknande .. för avgränsning/kant (där jag kan plantera).. vet att det ska finnas i byggvärlden.. men vet inte direkt vad de kallas (el finns).
Stenarna heter åttan och finns på Jem o fix. Bra att plantera i.Snigla skrev:Spelar ingen roll - bägge jätteläckert ju! Inspirerande
Vad är det för fontän/vattenspel? Nöjd? Hur högt sprutar den?
Är det GI-vänligt ute bland stenarna.. eller håller de bara mest estetiskt (om man inte vet var regelverket är)?
De där angränsande betonggrejerna.. gjort dem själv? Köpt? Har kikat efter liknande .. för avgränsning/kant (där jag kan plantera).. vet att det ska finnas i byggvärlden.. men vet inte direkt vad de kallas (el finns).
Underlaget håller att gå på. Typ kraftigare än om jag reglat för altan.
45 x 145 med cc 60. Stenarna väger rätt rejält.
Vattenspelet är ett med 5 pumpar och 5 belysningar som har typ 15 olika program. Högsta höjd ca 150 cm. Finns med tre pumpar också.
https://www.vattenliv.se/produkt/water-quintet/
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Jag grävde ner och kopplade på vårt Gardena Pipeline som jag köpte i vintras. Provkört och det fungerar otroligt bra. 50 m 25mm PEM-slang och ändå i princip fullt tryck i sista kopplingspunkten när jag ansluter trädgårdsslangen
Kommer dressa/fylla upp och så om i princip hela gräsmattan med kantstenar runt huset som nästa projekt så fint att ha detta på plats
Kan också tipsa alla som inte har en modell av ”hackan” på sista bilden att införskaffa. Älskar den
Kommer dressa/fylla upp och så om i princip hela gräsmattan med kantstenar runt huset som nästa projekt så fint att ha detta på plats
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan också tipsa alla som inte har en modell av ”hackan” på sista bilden att införskaffa. Älskar den
De två dagarna med värme och sen allt regn på det har gjort att både gräs och ogräs har EXPLODERAT! Men med halv storm och 13 grader är det ju extremt ospännande att vara ute. Suck. Tog mig iallafall i kragen och rensade lite rabatter.
Byggnadsvårdare
· 3 389 inlägg