993 216 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Tagit ner några träd, eller tittat på då andra gör det. Dom hade avverkat på en tomt mitt över vägen (får nya grannar) så jag frågade om dom ville ta ner några träd åt mig innan dom åker iväg. Kapat till 5,20m för jag ska ha dom till takåsar till ett förråd.
Underbart när man kan få hjälp sådär. Känns lite österbottnisktDennisCA skrev:
Vadå, det händer faktiskt snälla saker lite överallt! Men man måste våga fråga/säga nått för att det ska hända...Appendix skrev:
Är uppväxt med hjälpsamhet, grannarna hjälper varandra att mura grillat, göra uteplatser, stycka djur, köra sopor, plogar/skottar..
.. det blev dock mer problematiskt när jag flyttade långväga från hemtrakten! Alla man kunde ringa bodde helt plötsligt 80 mil bort
I trädgårdsanda fortsatte jag dock med mina nya (fd) grannar i Skåne.. ett äldre par, vattnade växthuset o klippte gräset när de var borta, skottade snö och körde dem till affären på vintern
Har fortfarande kontakt med dem, fast vi flyttade från det huset för typ 7 år sedan
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Då kan man tänka sig att du är från min del av Sverige typ?Snigla skrev:[bild]Vadå, det händer faktiskt snälla saker lite överallt! Men man måste våga fråga/säga nått för att det ska hända...
Är uppväxt med hjälpsamhet, grannarna hjälper varandra att mura grillat, göra uteplatser, stycka djur, köra sopor, plogar/skottar..
.. det blev dock mer problematiskt när jag flyttade långväga från hemtrakten! Alla man kunde ringa bodde helt plötsligt 80 mil bort
I trädgårdsanda fortsatte jag dock med mina nya (fd) grannar i Skåne.. ett äldre par, vattnade växthuset o klippte gräset när de var borta, skottade snö och körde dem till affären på vintern
Har fortfarande kontakt med dem, fast vi flyttade från det huset för typ 7 år sedan
Jag brukar alltid förespråka att man ska använda maskiner när det går. Du tar det till fulländningDennisCA skrev:
Tagit in några nedfallna grenar från lönnen samt börjat fundera. Täljde lite i dom och såg att de var vid liv än. Nu står de i vatten ihopp om tidigare blommning.
Vad tror ni om temperaturen ute nu? Är de risk att humlorna och övriga pollinerare vaknar innan diverse blommning? Sälg och hassel hjälper ju men övriga växter tar väl ett tag till.
Nån idé att ta in fler grenar av olika sorter och sen ställs ute tro?
Vad tror ni om temperaturen ute nu? Är de risk att humlorna och övriga pollinerare vaknar innan diverse blommning? Sälg och hassel hjälper ju men övriga växter tar väl ett tag till.
Nån idé att ta in fler grenar av olika sorter och sen ställs ute tro?
Varit ute i trädgården i 3 timmar och NJUTIT! Inte jättemycket att göra i trädgården just nu, jag höststädade den bra i fjol. Rensade lite i iris-rabatten, städade kring mitt planteringsbord och tömde korgarna från förra årets ogräsrens. Snödropparna är uppe, skillan är på g! 10 grader varmt och strålande sol, vinterjackan åkte av efter 3,5 minuter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 130 inlägg
Här börjar tjälen släppa, har klippt ner pioner, vass och liknande så att de nya skotten helt plötsligt inte är ivägen
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Roligt hur det skiljer sig över landet! Vi har haft 5-6 grader varmt idag vi också, men snön ligger delvis kvar! Även om allt puder vi fick tidigare sjunkit ihop rejält nu.
Själv har jag målat och spacklat det sista innan slutstykningen av våra 3 sovrum, klädkammare och halva korridoren.
Själv har jag målat och spacklat det sista innan slutstykningen av våra 3 sovrum, klädkammare och halva korridoren.