1 002 608 läst · 8 067 svar
1003k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Sambon klippte gräset, jag plockade lite stenar som dykt upp i mattan. Gick en snabbis med trimmern efteråt.
Avslutade med att byta knivar och lägga keramiskt snabbvax på robotklipparen som troligtvis släpps ut på fredag
Avslutade med att byta knivar och lägga keramiskt snabbvax på robotklipparen som troligtvis släpps ut på fredag
Riktigt tråkigt men nu är det klart. Ska bara höja upp gräsmattan så den blir jämnare
Sen tog vi ner plommonträdet som vi tröttnat på
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen tog vi ner plommonträdet som vi tröttnat på
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lät fälla ett par björkar i trädgården igår.
Blev imponerad av hur smidigt hon sektionsfällde träden.
Logga in
Skapa konto
Det var två rätt höga björkar.
Logga in
Skapa konto
Nu har vi ved så vi klarar oss en stund,
Logga in
Skapa konto
Vi slipper dessutom kratta så förbannat mycket löv, vi minimerade risken för att träd blåser ner över huset och utsikten mot väster blev bättre.
Redigerat:
Det var inga dåliga björkar det! Man får inte vara höjdrädd när man arbetar med trädfällning. Själv anlitade jag en trädfällare att ta ner ett träd ungefär en tredjedel så högt som dina björkar och satt på första parkett i gästrummet och tittade på honom. Fascinerande hur någon kan göra nåt på 45 min som hade tagit en annan 3 veckor att (kanske) åstadkomma.Keiller skrev:[bild]
Lät fälla ett par björkar i trädgården igår.
[video]
Blev imponerad av hur smidigt hon sektionsfällde träden.
[bild]
Det var två rätt höga björkar.
[bild]
Nu har vi ved så vi klarar oss en stund,
[bild]
Vi slipper dessutom kratta så förbannat mycket löv, vi minimerade risken för att träd blåser ner över huset och utsikten mot väster blev bättre.
Ser ut som även Keiler tog in en trädfällareMariaiÖstergötland skrev:Det var inga dåliga björkar det! Man får inte vara höjdrädd när man arbetar med trädfällning. Själv anlitade jag en trädfällare att ta ner ett träd ungefär en tredjedel så högt som dina björkar och satt på första parkett i gästrummet och tittade på honom. Fascinerande hur någon kan göra nåt på 45 min som hade tagit en annan 3 veckor att (kanske) åstadkomma.
Är det små- eller storgatsten du använt som kantsten till rabatten? Har funderat på att använda smågatsten till kantsten på olika ställen i trädgården (rabatt-gräsmatta, gräsmatta-singelgång och singelgång-rabatt) men funderar kring om de är för låga för att ligga stadigt och om de sticker upp tillräckligt för att hindra att de olika ytorna blandar sig med varandra.Ramnemark skrev: