1 002 580 läst · 8 067 svar
1003k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Rackartekla
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 67 inlägg
Rackartekla
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 67 inlägg
Aha, jag fattar. Sopmaskin har jag aldrig hört talas om (annat än de som sopar gatorna menar jag), hur funkar en sån?Rackartekla skrev:
Rackartekla
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 67 inlägg
Rackartekla
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 67 inlägg
De hade en tävling här nyligen. Ryobi. Jag vann inte men köpte en egen och den underlättar verklige. https://www.bauhaus.se/sopmaskin-ry...cBb6nz-P-U-893d4gnAx4-mk7igHlBdgaAi67EALw_wcBMariaiÖstergötland skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Bohuslän
· 194 inlägg
Förberett inför installation av automover.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Häromdagen tänkte jag bara räta upp lillstugan lite.
Slutade med att jag höjde hela lite extra för att få ut bös som låg därunder sedan urminnes tider. Typ. Kanske. Lite blandat armeringsjärn i 150-160 cm längder, 6-20 mm. Lite järnrör. Några brädor. Men framförallt en massa kärnor från körsbäret intill med gnagda hål i... Så nu får grannskapets katter plats att komma in under och hålla efter naturen lite.
Och så hittade jag naturligtvis ännu mer övervuxna kantstenar i gräsmattan. Jaja, det är ju ändå rätt kul att leka arkeolog och utforska hur trädgården var anlagd i tidernas begynnelse.
Slutade med att jag höjde hela lite extra för att få ut bös som låg därunder sedan urminnes tider. Typ. Kanske. Lite blandat armeringsjärn i 150-160 cm längder, 6-20 mm. Lite järnrör. Några brädor. Men framförallt en massa kärnor från körsbäret intill med gnagda hål i... Så nu får grannskapets katter plats att komma in under och hålla efter naturen lite.
Och så hittade jag naturligtvis ännu mer övervuxna kantstenar i gräsmattan. Jaja, det är ju ändå rätt kul att leka arkeolog och utforska hur trädgården var anlagd i tidernas begynnelse.
Logga in
Skapa konto
Precis. Så känner vi oss också (se inlägg 3835...)VidarH skrev:Häromdagen tänkte jag bara räta upp lillstugan lite.
[bild]
Förra sommaren grävde jag fram kantstenar på uppfarten som blev 60 cm bredare lite plötsligt. Så jag kände igen mig i ditt inlägg. Jag skulle "bara" jämna till marken vid redskapsboden och plötsligt blev det ett lite större projekt... I höstas skulle jag lägga om gräsklipparens begränsningskabel och hittade att det var stenkantade bäddar framför lillstugan. Och runt det gamla äppelträdet. Och runt trädgårdslandet där rabarberna leker ogräs...MariaiÖstergötland skrev:
Så jag var inte helt överraskad när jag hittade ännu mer kantstenar kring björnbären. Det kan betyda att det finns stenar runt vinbären och det andra äppelträdet också. Den som petar med pinnar får se...