1 002 580 läst · 8 067 svar
1003k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Idag fortsatte vi den arkeologiska utgrävningen, på ena kortsidan av huset. Vi har skymtat stenplattor i gräsmattan, men jag trodde inte det var dubbla rader... Man undrar hur stenplattor begravs under 5 cm gräsmatta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte svårt. Låt bli att rensa 2 år så tar gräset snart över. Det samlar jord som blir grogrund för mer gräs. Ungefär så har vi med våra fd grusgångar...MariaiÖstergötland skrev:
Själv lyfte vi upp de under 5-8 cm gräsmatta begravda sjöstensplattorna som hade gått mellan altanen och lillstugan för att ha dem till uppfarten som redan har sådana, men från tiden då bilar var små och nätta, så det var lite kort yta som var stensatt. Nu finns det plattor för fem rader till, vilket är lite mer lagom. Och så kan vi byta ut de trasiga när vi orkar lägga om det.
Jag misstänker att de som gjorde allt verkligen gillade knott och sjösten...
Jag gillar att det är såpass enkelt att lyfta upp knotten och lägga i grus och slå ner dem igen för att få tillbaka dem i en mer synlig nivå. Och även om sjöstensplattor inte är så snygga så gör de sitt jobb. Och jag är för lat och snål för att köpa nytt.
Jag gillar att det är såpass enkelt att lyfta upp knotten och lägga i grus och slå ner dem igen för att få tillbaka dem i en mer synlig nivå. Och även om sjöstensplattor inte är så snygga så gör de sitt jobb. Och jag är för lat och snål för att köpa nytt.
Vad är knott? Förutom de där envisa jäklarna som ska upp i hårfästet under varma sommarkvällar...VidarH skrev:Själv lyfte vi upp de under 5-8 cm gräsmatta begravda sjöstensplattorna som hade gått mellan altanen och lillstugan för att ha dem till uppfarten som redan har sådana, men från tiden då bilar var små och nätta, så det var lite kort yta som var stensatt. Nu finns det plattor för fem rader till, vilket är lite mer lagom. Och så kan vi byta ut de trasiga när vi orkar lägga om det.
Fortsatta förberedelser inför installation av automover. Dagens "lilla sten" var en bergknalle som sprack lätt till en början men sen blev det bara hårdare och hårdare så jag fick ge upp till slut.
Men med tanke på den utrustning jag använde så är jag mer än nöjd.
Men med tanke på den utrustning jag använde så är jag mer än nöjd.
Har gjort vårservice på automover 420 Jag skruvade också isär planetväxeln på båda drivhjulen. Det var snustorrt. Smorde med vaselin.
Planetväxeln är tydligen en svag punkt, inte hjulmotorn som man kan tro.
Planetväxeln är tydligen en svag punkt, inte hjulmotorn som man kan tro.
Ah du har hittat sån sten som spricker tvärs kilarna. Tips, borra hålen mer horisontellt så kanske du kan kippa bort. Stenkilar är kul att arbeta med om de inte fastnar! Älskar ljudet när stenen knäcks!M mxjolle skrev:
Renoverare
· Bohuslän
· 194 inlägg
Det var då själva "#¤%& vad ni är flitiga..
Nästan så jag får dåligt samvete, men bara nästan..
Gräsmattan antar alltmer modellen av mossmatta. Mossrivare och mängd gödning och kalk?
Plattorna (sjösten, suck) på framsidan måste bytas ut mot underhållsbara släta..
Skogsdelen (2000kvm) på tomten ska röjas.
Och....
.. nu tar jag en kopp kaffe... .
Nästan så jag får dåligt samvete, men bara nästan..
Gräsmattan antar alltmer modellen av mossmatta. Mossrivare och mängd gödning och kalk?
Plattorna (sjösten, suck) på framsidan måste bytas ut mot underhållsbara släta..
Skogsdelen (2000kvm) på tomten ska röjas.
Och....
.. nu tar jag en kopp kaffe... .
Jag skulle bara ta ner den döda grenen på rönnen, resten gick av bara farten...
Den skarpögde ser att jag dessutom skaffat mig ytterligare ett framtida utomhusprojekt; fixa ny "överdel" och lock till avloppsbrunnen.
Den skarpögde ser att jag dessutom skaffat mig ytterligare ett framtida utomhusprojekt; fixa ny "överdel" och lock till avloppsbrunnen.