1 002 420 läst · 8 067 svar
1002k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Jaja.. borde klippa gräset.. men nu kan jag och hunden pilla med tårna i gräset
Inte perfekt, mycket att göra (enligt planen i huvvet) men terapeutiskt lugnt och avslappnande..
En liten vallmo (bland annat) som satt sig i min pallkrage..har inte hjärta att rensa bort dem
Lusthuset skulle jag ju målat om förra året.. men stör inte lika mycket nu när det grånat lite. Ska göra klart ”sargen” innan jag ger mig på målningen.. (typ nästa år?)
Måste komma ihåg att fästa rutan på vädringsfönstret.. på lilla växthuset. Kittet har blivit halv borthackat! Måste ju vara fit for fight till nästa vår! Måste också täppa till hålet som nått djur gjort i golvet (gnagt hål i ett tjockt trägolv, redan år ett)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte perfekt, mycket att göra (enligt planen i huvvet) men terapeutiskt lugnt och avslappnande..
Logga in
Skapa konto
En liten vallmo (bland annat) som satt sig i min pallkrage..har inte hjärta att rensa bort dem
Logga in
Skapa konto
Lusthuset skulle jag ju målat om förra året.. men stör inte lika mycket nu när det grånat lite. Ska göra klart ”sargen” innan jag ger mig på målningen.. (typ nästa år?)
Logga in
Skapa konto
Måste komma ihåg att fästa rutan på vädringsfönstret.. på lilla växthuset. Kittet har blivit halv borthackat! Måste ju vara fit for fight till nästa vår! Måste också täppa till hålet som nått djur gjort i golvet (gnagt hål i ett tjockt trägolv, redan år ett)
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 994 inlägg
Skinnhandskar håller inte måttet för att lägga sten!Jante skrev:Halvvägs igenom elefanten snart är det slut på gräsgången på baksidan av huset
Sen är det bara framsidan, ena gaveln och kryddträdgården som ska stenläggas....
men en tugga i taget
[bild]
Rapport från en ogräshink.
[bild]
Snart där, ett par meter till bara...
[bild]
Sliter på mina nya fina handskar
//jante
Dessa latexhandskar håller riktigt bra! Och grymt grepp.
https://www.jula.se/catalog/klader-...handskar/arbetshandskar/latexhandskar-903196/
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 994 inlägg
Dom håller bra, och är billiga. Inte dom smidigaste men man får byta om det krävs finmotorik.
Skulle säga att dom håller 5ggr mot en medelhandske. Kör dom nu när jag lägger sten. Blåkläder har en liknande på jula för 4ggr så mycket
Skulle säga att dom håller 5ggr mot en medelhandske. Kör dom nu när jag lägger sten. Blåkläder har en liknande på jula för 4ggr så mycket
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 556 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 556 inlägg
Mm, ett försök att liva upp den, tror den mest matats med NPK sedan den anlades för snart 50år sedan, så allt organiskt har brutits ned och nu är det mest sand kvar.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 994 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 730 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 730 inlägg
Du har glest gräs som inte binder jorden och det ser lite mjukt ut. Jag gick runt och repade ogräs själv för några år sen och var förbannad i flera år över dom ojämnheter jag skapade när jag trampade runt. Jag hade väntat lite med att plocka ogräs. Det mesta är fö borta efter vintern ändå.Johannes Carlsson skrev:
Har inte hunnit göra nått, men fixat mer att göra.. hmm undrar om det räknas?!
Har köpt höstlökar inför vårblomningen..
De måste dock ner i backen först
Dessa förgyllde nämligen inte min vår i år, då de kom aldrig ner i jorden förra året men det är fasta fina lökar nu också.. så inga problem att sätta dem
Har också gjort årets beställning från bulb, men de levereras inte förrän i början på oktober tror jag
Sedan har ju Lidl haft lite lökar i sortimentet denna vecka.. så några favoriter fick åka med mig hem!
Mycket som ska grävas ner.. hoppas på en halvsoligt och ljummen höst.. så lederna/ryggen låter mig krypa omkring därnere på backen
.. och dessutom väntas det lökar från Amsterdam i veckan.. som maken köpte till mig när han var där på konferens i somras
De hade skickats därifrån nu i veckan
Lök lök lök lök.. blommmmooooooooorr!
VÅR 2020 here we come
Har köpt höstlökar inför vårblomningen..
De måste dock ner i backen först
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dessa förgyllde nämligen inte min vår i år, då de kom aldrig ner i jorden förra året men det är fasta fina lökar nu också.. så inga problem att sätta dem
Har också gjort årets beställning från bulb, men de levereras inte förrän i början på oktober tror jag
Sedan har ju Lidl haft lite lökar i sortimentet denna vecka.. så några favoriter fick åka med mig hem!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mycket som ska grävas ner.. hoppas på en halvsoligt och ljummen höst.. så lederna/ryggen låter mig krypa omkring därnere på backen
.. och dessutom väntas det lökar från Amsterdam i veckan.. som maken köpte till mig när han var där på konferens i somras
De hade skickats därifrån nu i veckan
Lök lök lök lök.. blommmmooooooooorr!
VÅR 2020 here we come
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 994 inlägg
Jag har fått lökar i gräsmattan nu som frun satt igår, spännande att se hur det blir