997 958 läst · 8 060 svar
998k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
I fredags fixade jag min felplacerade plint:
I söndags byggde jag om pergolastommen och började med väggarna:
Och idag sågade jag ner två thujor som skymmer altanen för mycket, så nu sitter jag och njuter av utsikten:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I söndags byggde jag om pergolastommen och började med väggarna:
Logga in
Skapa konto
Och idag sågade jag ner två thujor som skymmer altanen för mycket, så nu sitter jag och njuter av utsikten:
Logga in
Skapa konto
Fortsatt grävning och stenläggning här i utkanten av trädgården. Här slutar trädgården har vi bestämt, allox nät och elstängsel markerar att hit men inte längre både för mig och ev. inkräktare
En liten bit kvar som kan omvandlas till plantering. Bäst passa på när det för en gångs skull är fukt i marken. Har inte löst problemet än med inträngande växtlighet och trädrötter från naturen. Måste grävas ut på andra sidan också, där växer även liljekonvaljer som inte skall för möjlighet att etablera sig i trädgården.
Logga in
Skapa konto
En liten bit kvar som kan omvandlas till plantering. Bäst passa på när det för en gångs skull är fukt i marken. Har inte löst problemet än med inträngande växtlighet och trädrötter från naturen. Måste grävas ut på andra sidan också, där växer även liljekonvaljer som inte skall för möjlighet att etablera sig i trädgården.
Logga in
Skapa konto
Målat klart klätterstödet, men det kommer ta ett tag för den att torka tror jag (fuktigt och varmt). På ett dygn hade den iaf inte torkat ..
Här är rosen som ska klättra.. den röda.. (innan de trasslar in sig helt i varandra)
Logga in
Skapa konto
Här är rosen som ska klättra.. den röda.. (innan de trasslar in sig helt i varandra)
Grävt klart gropen som var full av stenar, både stora och små och grävt bort alla liljekonvaljrötter
Var tvungen att gräva även utanför stängslet och göra en säkerhetsmarginal mot naturen utanför stängslet, annars blir det snabbt en invasion. Knepig plats minst sagt, jag återanvände stenarna men jag vill inte rada så det var svårt med nivåskillnader och att få ihop det hela med övrig plantering. Det gick åt 1,5 bal grov torv, några säckar kogödsel samt fyra säckar Rhododendronjord att fylla gropen med. Utanför stängslet har jag satt tidningar, markduk och täckt med täckbark. Nu återstår endast plantering
Logga in
Skapa konto
Var tvungen att gräva även utanför stängslet och göra en säkerhetsmarginal mot naturen utanför stängslet, annars blir det snabbt en invasion. Knepig plats minst sagt, jag återanvände stenarna men jag vill inte rada så det var svårt med nivåskillnader och att få ihop det hela med övrig plantering. Det gick åt 1,5 bal grov torv, några säckar kogödsel samt fyra säckar Rhododendronjord att fylla gropen med. Utanför stängslet har jag satt tidningar, markduk och täckt med täckbark. Nu återstår endast plantering
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack bara vanlig sand 0 - 8. Gräver bort alla rötter av ogräs och fyller med sand. Sedan är det bara att placera in stenarna så tätt det bara går. Kullersten är lätt att lägga, de flesta har en sida platt och den sätter jag uppåt. Helrunda eller äggformade stenar blir inte bra. De sitter så tight med hjälp av sanden så inget, varken skyfall eller tjäle rubbar dem.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 849 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Detta får väl ändå räknats som trädgårdsrelaterat:
Bytt hjul på rullebören, 456kr på bauhaus när man nyttjade prisgarantin mot K-rautas 519kr.
Bytt hjul på rullebören, 456kr på bauhaus när man nyttjade prisgarantin mot K-rautas 519kr.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto