Har ju sork och mullvad, men gillar att odla.. var och en löser problemet på sitt vis :)

Nät fastsatt på en pallkrage för att skydda mot sork och mullvad, redo för mer jord och jordgubbsplantor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här nätar vi botten på pallkragarna/odlingsbäddarna innan vi ställer dem på plats - perfekt att häfta nätet på träkanten.. och sticker det ut lite nät.. så gräver de inte längs kanten heller (y)

Denna krage ska ha en till uppepå (har minst 2 på höjd, ja det går åt mer jord.. men men..) och sedan ska fler jordgubbsplantor ner i den :love: i löv jordgubbar.. och vi ska öka beståndet härhemma!

• Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Detta får väl ändå räknats som trädgårdsrelaterat:

Bytt hjul på rullebören, 456kr på bauhaus när man nyttjade prisgarantin mot K-rautas 519kr.
[bild]
[bild]
Har ett sånt hjul på min skottkärra, trodde det skulle vara bra men det är mycket lättare att köra med luftdäck. Sjunker inte ner lika mycket och flexet i lufthjulet gör att skottkärran klättrar smidigare över hinder

Vi får prova och se helt enkelt :)

Vi får prova och se helt enkelt :)
Oavsett - du lär inte få punktering iaf!

• Gilla
rampante
  • Laddar…
Fök...
Ogjort arbete tydligen...

Trädgård med nybyggd träskärm som inte är helt färdigställd, nära en husvägg med fönster.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Blev du blåst på taket?
Trist :(

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Detta är på andra sidan förrådet, men jag upptäckte att all trall inte är lika bred... Så jag får plocka ner båda fyllningarna och lägga om dem så de blir lika höga.

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Fixat!

Trästaket med inbyggd grind framför vit husvägg, stenplattor i förgrunden och plantering vid sidan.
Skapa konto

Nu ska jag bara fundera ut hur jag gör med vattenutkastaren som ska sitta till vänster.
Skulle helst vilja ha ett stålrör som rostar på utsidan, för att matcha armeringsjärnen, men verkar vara svårt att hitta något som är lätt att koppla in och inte rostar på insidan (att lägga ett stålrör runt ett annat rör tror jag inte blir så snyggt)

Fixat!

[bild]

Nu ska jag bara fundera ut hur jag gör med vattenutkastaren som ska sitta till vänster.
Skulle helst vilja ha ett stålrör som rostar på utsidan, för att matcha armeringsjärnen, men verkar vara svårt att hitta något som är lätt att koppla in och inte rostar på insidan (att lägga ett stålrör runt ett annat rör tror jag inte blir så snyggt)
Fixat!

[bild]

Skulle helst vilja ha ett stålrör som rostar på utsidan, för att matcha armeringsjärnen, men verkar vara svårt att hitta något som är lätt att koppla in och inte rostar på insidan (att lägga ett stålrör runt ett annat rör tror jag inte blir så snyggt)[/QU
Kopparrör? Funkar kanske inte utomhus?

Kopparrör skulle kanske funka, plåtarbetet på huset är i koppar och det kan bli den lösningen till slut, men snyggast tror jag ett rostigt rör skulle bli. Gärna i kombination med en röd ratt.

Det finns ju färg som rostar, kanske kan vara något?

Det visste jag inte fanns! Kul!
Har du provat själv eller har du någon du rekommenderar?

Bara sett att det finns i någon webshop tyvärr

Såg att Biltema hade, fast det var mest rost-look-alike.

Ett galvat rör och delar den designade biten över mark kanske och med yttre galven borttagen med syra eller flapdisk etc.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.