997 958 läst · 8 060 svar
998k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Har ju sork och mullvad, men gillar att odla.. var och en löser problemet på sitt vis
Här nätar vi botten på pallkragarna/odlingsbäddarna innan vi ställer dem på plats - perfekt att häfta nätet på träkanten.. och sticker det ut lite nät.. så gräver de inte längs kanten heller
Denna krage ska ha en till uppepå (har minst 2 på höjd, ja det går åt mer jord.. men men..) och sedan ska fler jordgubbsplantor ner i den i löv jordgubbar.. och vi ska öka beståndet härhemma!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här nätar vi botten på pallkragarna/odlingsbäddarna innan vi ställer dem på plats - perfekt att häfta nätet på träkanten.. och sticker det ut lite nät.. så gräver de inte längs kanten heller
Denna krage ska ha en till uppepå (har minst 2 på höjd, ja det går åt mer jord.. men men..) och sedan ska fler jordgubbsplantor ner i den i löv jordgubbar.. och vi ska öka beståndet härhemma!
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 849 inlägg
Har ett sånt hjul på min skottkärra, trodde det skulle vara bra men det är mycket lättare att köra med luftdäck. Sjunker inte ner lika mycket och flexet i lufthjulet gör att skottkärran klättrar smidigare över hinder13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Vi får prova och se helt enkelt
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 849 inlägg
Blev du blåst på taket?
Trist
Trist
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Detta är på andra sidan förrådet, men jag upptäckte att all trall inte är lika bred... Så jag får plocka ner båda fyllningarna och lägga om dem så de blir lika höga.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Fixat!
Nu ska jag bara fundera ut hur jag gör med vattenutkastaren som ska sitta till vänster.
Skulle helst vilja ha ett stålrör som rostar på utsidan, för att matcha armeringsjärnen, men verkar vara svårt att hitta något som är lätt att koppla in och inte rostar på insidan (att lägga ett stålrör runt ett annat rör tror jag inte blir så snyggt)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ska jag bara fundera ut hur jag gör med vattenutkastaren som ska sitta till vänster.
Skulle helst vilja ha ett stålrör som rostar på utsidan, för att matcha armeringsjärnen, men verkar vara svårt att hitta något som är lätt att koppla in och inte rostar på insidan (att lägga ett stålrör runt ett annat rör tror jag inte blir så snyggt)
13th Marine skrev:Fixat!
[bild]
Kopparrör? Funkar kanske inte utomhus?13th Marine skrev:Fixat!
[bild]
Skulle helst vilja ha ett stålrör som rostar på utsidan, för att matcha armeringsjärnen, men verkar vara svårt att hitta något som är lätt att koppla in och inte rostar på insidan (att lägga ett stålrör runt ett annat rör tror jag inte blir så snyggt)[/QU
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Kopparrör skulle kanske funka, plåtarbetet på huset är i koppar och det kan bli den lösningen till slut, men snyggast tror jag ett rostigt rör skulle bli. Gärna i kombination med en röd ratt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 849 inlägg
Det finns ju färg som rostar, kanske kan vara något?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Det visste jag inte fanns! Kul!
Har du provat själv eller har du någon du rekommenderar?
Har du provat själv eller har du någon du rekommenderar?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 849 inlägg
Bara sett att det finns i någon webshop tyvärr
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Såg att Biltema hade, fast det var mest rost-look-alike.