993 275 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Äh, de står för långt in på tomten för att de ska gå in och hämta ändå. Kommunen minskade nyss till 3m från farbar väg.
Sådär, nu kalvar inte gropen om det regnar Kanten ska stensättas, våtpartiet fyllas och ett litet vattenfall från stupröret byggas. Planteringen längs fasaden med aprikos, fikon, blåregn och nektarin ska höjas upp precis som den med citrontörnet och vinrankan. Köpt lite blåa växter till buskaget mot resten av trädgården: hibiskus, skäggbuske och narrbuske. Tar gärna tips på fler roliga blå buskar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Vågat (haha) att ha så mycket vatten nära grunden.F faf skrev:Sådär, nu kalvar inte gropen om det regnar Kanten ska stensättas, våtpartiet fyllas och ett litet vattenfall från stupröret byggas. Planteringen längs fasaden med aprikos, fikon, blåregn och nektarin ska höjas upp precis som den med citrontörnet och vinrankan. Köpt lite blåa växter till buskaget mot resten av trädgården: hibiskus, skäggbuske och narrbuske. Tar gärna tips på fler roliga blå buskar [bild] [bild] [bild] [bild]
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Igår firade jag nationaldagen i lutheransk anda med hederligt kroppsarbete i värmen.
Satte kantsten mellan landet och gräsmattan så att set går att motfylla och plana gräsmattan.
Sen planterade jag ut majs och bönor och frösådde squash emellan. Solbevattningen blev också utlagd.
Satte kantsten mellan landet och gräsmattan så att set går att motfylla och plana gräsmattan.
Sen planterade jag ut majs och bönor och frösådde squash emellan. Solbevattningen blev också utlagd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Gjort om gjort rätt på stolparna till spaljén jag gjorde igår (den högra biten) först satt högraste stolpen på sidan av förrådet, och då blev det assymetriskt, så kan man inte ha det.
Får göra liknande manöver på pergolan på andra sidan, som också blev assymetrisk...
Logga in
Skapa konto
Får göra liknande manöver på pergolan på andra sidan, som också blev assymetrisk...
Logga in
Skapa konto