993 275 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Några gamla VP rör, ogräsduk och jordgubbarna är skyddade för fåglar.. blev en bra höjd så nu hoppas, hoppas att dom växer rejält
(Blåbärsbusken fick sig åxå en "tipi" med samma syfte)
Edit: Plankan i fram tynger ner duken och gör att man kan öppna någon dm för att komma åt att plocka å rensa
(Blåbärsbusken fick sig åxå en "tipi" med samma syfte)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Edit: Plankan i fram tynger ner duken och gör att man kan öppna någon dm för att komma åt att plocka å rensa
Vi stammade upp en blodbok igår. Egentligen hade vi tänkt hugga ner den men det här blev rätt bra så den får vara tills vidare
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Besserwisher
· The Great North
· 971 inlägg
Idag kom leveransen med fjädrar till trimmern. Varje år försvinner fjädern till mitt Al-ko trimmerhuvud. Jag beställer nytt för ett par hundra. Hittade en fjäder på Conrad i 5-pack som jag delar på två. 10 fjädrar för 100 spänn! En underbar känsla! Slippa knyta trimmertråden
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Byggt vidare på staketet.
Närbilder på gångjärnssidan. Överliggaren går ut över grinden för att ge minst avfasning.
Nu ska jag bara fundera hur jag fixar gångjärnen till soptunnegrindarna. Vill ogärna sätta gångjärn på utsidan. Sen blir det dubbelgrind så får hitta en låsning där med.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Närbilder på gångjärnssidan. Överliggaren går ut över grinden för att ge minst avfasning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu ska jag bara fundera hur jag fixar gångjärnen till soptunnegrindarna. Vill ogärna sätta gångjärn på utsidan. Sen blir det dubbelgrind så får hitta en låsning där med.
En tänkt lösning.. svårt att skissa på, men dörren sitter med genomgående "stång" i över o underliggare..13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Det hade varit en lösning, om någon tänkt på det före och inte gjort facket precis så brett så att bara tunnorna går in
Men din idé kanske kan anpassas
Annars funderar jag på vanliga klassiska dörrgångjärn, såna man har på innerdörrarna. Och köra dubbla i överkant. Att tappen syns är inte så farligt.
Annars funderar jag på vanliga klassiska dörrgångjärn, såna man har på innerdörrarna. Och köra dubbla i överkant. Att tappen syns är inte så farligt.
Fråga.. har du gerat den övre liggaren som ses på bilden?13th Marine skrev:Det hade varit en lösning, om någon tänkt på det före och inte gjort facket precis så brett så att bara tunnorna går in
Ser ett annat alt .. vanliga gångjärn som skruvas i panelen på dörren och i stolpen. Då syns bara den yttre tappen.
Logga in
Skapa konto
Edit: funkar även om panel är gerad
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Hmm, får nog förklara hur det är tänkt att bli.
Utsidan av soptunnefacket vätter ut mot första bilden. Andra bilden är baksidan som inte är klar för att jag inte orkar vara vig nog att klättra över 120cm staket för att bygga det sista på dörrarna.
Framsidan har panel som är skarvad precis innanför stolparna då jag tänkt såga upp grinden där. För en gång skull körde jag bygg först tänk sen
Så det borde gå att sätta vanliga gångjärn där, med tappen på utsidan. Men jag gillar din första lösning mer, den var snygg
Utsidan av soptunnefacket vätter ut mot första bilden. Andra bilden är baksidan som inte är klar för att jag inte orkar vara vig nog att klättra över 120cm staket för att bygga det sista på dörrarna.
Framsidan har panel som är skarvad precis innanför stolparna då jag tänkt såga upp grinden där. För en gång skull körde jag bygg först tänk sen
Så det borde gå att sätta vanliga gångjärn där, med tappen på utsidan. Men jag gillar din första lösning mer, den var snygg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Faaardi!
@Mazen det blev såhär tillslut:
Och till nästa gång ska jag komma ihåg att hem och fix har bra utbud av Habo 30-50% billigare än Beijer 100m bort
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
@Mazen det blev såhär tillslut:
Logga in
Skapa konto
Och till nästa gång ska jag komma ihåg att hem och fix har bra utbud av Habo 30-50% billigare än Beijer 100m bort