999 038 läst · 8 065 svar
999k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Ja det är väl så man försöker tänka när man gömmer saker..kashieda skrev:Spräckte lite storsten till där utbyggnaden börjar ta form. Just nu är jag nöjd om vi kommer ner till ett djup så att det går att gjuta platta med lite isolering överhuvudtaget...
Grävde också i landet (försådda majsen börjar komma upp) och har passerat följande geologiska tidsåldrar, baserat på fynden:
- stenåldern
- järnåldern (spikar och beslag)
- leråldern
- tegelåldern
- glas- och porslinsåldern samt
- gipsskiveåldern.
Hur tänkte man när man grävde ner sakerna förr? "Jag ser det inte, det är borta för alltid"?
Men det ståmmer ju det där med "Det som göms i snö kommer upp i tö" typ
Det där är en Lidl produkt och det finns alltid en mängd fel när de säljer ut växter till underpris. Jag gissar att du menar färgen på växten och så namnet `So Many Red Flowers´.
Ett annat fel är att detta är ett påhittat namn av handeln vilket är ett otyg speciellt när det gäller Clematis. Dessa plantor är indelade i tre klippgrupper som anger hur växten skall klippas. När namnet är påhittat har man ingen aning.
Jag vet att det såldes Clematis med det påhittade handelsnamnet `So Many White Flowers` vars korrekta namn är Zobast och tillhör klippgrupp två men detta är förmodligen en annan Clematis.
Ett annat fel är att detta är ett påhittat namn av handeln vilket är ett otyg speciellt när det gäller Clematis. Dessa plantor är indelade i tre klippgrupper som anger hur växten skall klippas. När namnet är påhittat har man ingen aning.
Jag vet att det såldes Clematis med det påhittade handelsnamnet `So Many White Flowers` vars korrekta namn är Zobast och tillhör klippgrupp två men detta är förmodligen en annan Clematis.
Framförallt bilden och resultatet Färgerna matchade inte.. sedan namnet antydde ju såklart också att det inte var "lila" blommor (med det hade jag inte hunnit tänka på än).A Abies koreana skrev:Det där är en Lidl produkt och det finns alltid en mängd fel när de säljer ut växter till underpris. Jag gissar att du menar färgen på växten och så namnet `So Many Red Flowers´.
Om ett par dagar får vi se vad den andra slår ut som.. (köpte 2 likadana..).
Tänker iaf inte plantera dem förrän jag vet om de faktiskt är likadana eller inte
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 307 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 307 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 307 inlägg
Ja, vardagsmotion kallas det
Skämt åsido, där är en grind sågad över plattorna
Skämt åsido, där är en grind sågad över plattorna