kashieda kashieda skrev:
Spräckte lite storsten till där utbyggnaden börjar ta form. Just nu är jag nöjd om vi kommer ner till ett djup så att det går att gjuta platta med lite isolering överhuvudtaget...

Grävde också i landet (försådda majsen börjar komma upp) och har passerat följande geologiska tidsåldrar, baserat på fynden:
- stenåldern
- järnåldern (spikar och beslag)
- leråldern
- tegelåldern
- glas- och porslinsåldern samt
- gipsskiveåldern.

Hur tänkte man när man grävde ner sakerna förr? "Jag ser det inte, det är borta för alltid"?
Ja det är väl så man försöker tänka när man gömmer saker.. :thinking::seenoevil:

Men det ståmmer ju det där med "Det som göms i snö kommer upp i tö" typ :)

Finn fem fel..

Blommande lila klematis med en prislapp som visar rosa klematis, på en veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(ok ok ett fel då..)

• Wow
Naturliv
  • Laddar…
Det där är en Lidl produkt och det finns alltid en mängd fel när de säljer ut växter till underpris. Jag gissar att du menar färgen på växten och så namnet `So Many Red Flowers´.
Ett annat fel är att detta är ett påhittat namn av handeln vilket är ett otyg speciellt när det gäller Clematis. Dessa plantor är indelade i tre klippgrupper som anger hur växten skall klippas. När namnet är påhittat har man ingen aning.
Jag vet att det såldes Clematis med det påhittade handelsnamnet `So Many White Flowers` vars korrekta namn är Zobast och tillhör klippgrupp två men detta är förmodligen en annan Clematis.

A Abies koreana skrev:
Det där är en Lidl produkt och det finns alltid en mängd fel när de säljer ut växter till underpris. Jag gissar att du menar färgen på växten och så namnet `So Many Red Flowers´.
Ett annat fel är att detta är ett påhittat namn av handeln vilket är ett otyg speciellt när det gäller Clematis. Dessa plantor är indelade i tre klippgrupper som anger hur växten skall klippas. När namnet är påhittat har man ingen aning.
Jag vet att det såldes Clematis med det påhittade handelsnamnet `So Many White Flowers` vars korrekta namn är Zobast och tillhör klippgrupp två men detta är förmodligen en annan Clematis.
Framförallt bilden och resultatet :) Färgerna matchade inte.. sedan namnet antydde ju såklart också att det inte var "lila" blommor (med det hade jag inte hunnit tänka på än).

Om ett par dagar får vi se vad den andra slår ut som.. (köpte 2 likadana..).
Tänker iaf inte plantera dem förrän jag vet om de faktiskt är likadana eller inte :cool:

I förrgår fick jag ner två plintar till, och igår bestämde jag mig för att det faktiskt behövdes en plint till.

Trädgårdsgång med nyligen nergrävda plintar bredvid, och ett garage till vänster.
Skapa konto

Nu behövs lite ankarmassa för att fästa stolpen i garaget till vänster.

Nybyggd trästaket framför hus och garage i skymningen.
Skapa konto

Dagens gärning.

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Du menar att man ska skutta över planket ;)?

Ja, vardagsmotion kallas det ;)

Skämt åsido, där är en grind sågad över plattorna :)

• Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Snyggt! Kunde inte se det trots förstoring :)

Med lite förstoring
Trästaket mellan betongstolpar med grönt gräs och en röd hink i bakgrunden.
Skapa konto

Mitt i bilden, mellan stolparna.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Vad år denna ogräs som växer överallt?

Sitter inte fast hårt i mark

• Ogräs växer i grus, smalbladiga gröna växter med spetsiga blad och synliga rötter.
    Skapa konto
Redigerat:
Gissar på gullris...

kashieda kashieda skrev:
Gissar på gullris...
Det kanske är en bra gissning!!!

Ska låta den blomma och se... är det viktigt att rensa bort den?

Den är inte rolig ... och sprider sig rikligt. Är man inte ute efter mångfald i trädgården tar man bort alla barn.

Den är fin för bins pollinering så jag är ändå lite kluven.

Om man är duktig på att klippa ner den efter blomning går det, men säkrast att ta bort så fort du vet vad det är...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.