997 833 läst · 8 060 svar
998k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
I år åker hela hallonhäcken ner.. behöver en rensning.. (hälften höst och hälften sommar - och jag vet tyvärr inte vilket som är vilket..)
Men oavsett behöver den inte vara såhär stor.. hittar varken in el ut haha (trots att vi gjorden en gång på mitten förra året)
I övrigt skymtas ogräs i hundra varianter.. inte så mycket gräs, nya växthuset och våra pallkragar (några av dem iaf)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men oavsett behöver den inte vara såhär stor.. hittar varken in el ut haha (trots att vi gjorden en gång på mitten förra året)
I övrigt skymtas ogräs i hundra varianter.. inte så mycket gräs, nya växthuset och våra pallkragar (några av dem iaf)
Logga in
Skapa konto
Ny plantering.. den syns lite dåligt med är en ”metallök” där i mitten har fyndat två,. tyckte de var häftiga. Tanken är att klätterrosen ska välla ut i ”lökkronan” när den växt till sig..
Logga in
Skapa konto
Några rudbeckior (awake tror jag de hette).. påminner om mina favoriter ”rudbeckia Magnus” men lite mindre.. 2 olika rödbladiga alunrot därimellan..
Logga in
Skapa konto
Grävde en grop. djupare på mitten till rosen.. grus o benmjöl däri..
Logga in
Skapa konto
Nät ligger i hela gropen, så inte mullvaden och sorken ska gräva sig in och äta upp mina plantor igen!
Snyggt. Vart har du köpt denna lök?Snigla skrev:[bild]
Ny plantering.. den syns lite dåligt med är en ”metallök” där i mitten har fyndat två,. tyckte de var häftiga. Tanken är att klätterrosen ska välla ut i ”lökkronan” när den växt till sig..
[bild]
Några rudbeckior (awake tror jag de hette).. påminner om mina favoriter ”rudbeckia Magnus” men lite mindre.. 2 olika rödbladiga alunrot därimellan..
[bild]
Grävde en grop. djupare på mitten till rosen.. grus o benmjöl däri..
[bild]
Nät ligger i hela gropen, så inte mullvaden och sorken ska gräva sig in och äta upp mina plantor igen!
Den fann på ”Ely” vid center syd (bredvid Mio på bauhaussidan) i Skåne (Löddeköpinge).P Pappa1986 skrev:
De ska lägga ner om en vecka och har haft utförsäljning (70% rea på allt nu). Börjar bli ganska utplockat..
När jag var där i veckan så hade de 4-5 kvar (ord pris 1990 tror jag.. nu 70% reapris)
Ok. Vet du vad man kallar dem? Tänker om jag kan googla och köpa från någon sida?Snigla skrev: