993 964 läst · 8 026 svar
994k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Praktlysing planterade jag i en rabatt i bostadsrättsföreningen där jag bodde förr, där jag tyckte det behövdes lysas upp. En tant i brf kände igen den som något "ogräs som sprider sig", men alla andra tyckte den var fin. Så fin att de själva spred den på området i fler rabatter...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sista omplanteringen av kapkrusbär.
Det blir snart dags att röja upp lite, plocka undan det som inte längre behövs för säsongen.
Det är inte bara "mumma för själen" att ha odlingsintresse, men allt är inte bara roligt.
Mvh P-A
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag fick lite förmaningar om min gurkskötsel, 3-5 gurkor i olika stadier bör man hålla sig till.
Jag har inte läst det, inte mina gurkor heller, de vill samsas 3-5*3-5 grupper/planta....så mellan 9 och 25 gurkor samtidigt kräver vatten och näring konstant.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter nattens +4, dukade några frilandsgurkor under, några krukor med örter och smultron har mystiskt avlidit, harar gillar våra ärtor,,,,, pippina spanar in jordgubbsodlingen..
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, vintern är i antågande!
En Halmstadskompis var uppe i Dalarna, norr om sälen, i midsommar.
på 1000 möh plufsade de fram i snön, på midsommar!
En Halmstadskompis var uppe i Dalarna, norr om sälen, i midsommar.
på 1000 möh plufsade de fram i snön, på midsommar!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
plockar jordgubbar i 20 sekundmeter frisk vind
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kanske inte smartaste valet att grilla med ved utomhus när det blåser stormvindar, lite lä är det i odlingsområdet.....
Trevlig helg på er alla!
Logga in
Skapa konto
Efter morgonens omplantering av tjuvskott som rotat sig fint funderar jag på om vi snart skall införskaffa en större växttunnel.
Fördelen med några extra tomatplantor i yngre stadie är att säsongen blir längre, de gamla får ge plats åt de nya i höst/sensommaren.
Idag har jag skördat oregano, torkat och fyllt på kryddburkarna. En del oreganoplantor har rymt och växer glatt utanför odlingslådorna. Det är inte bara jag som bestämmer var växterna ska växa.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har kupat och vattnat potatisen. Normalt sköter naturen bevattningen, men nu när vattenpumpen fungerar kan jag lyxa till det och vattna när det är så här soligt och varmt. Äkta mineralrikt gruvvatten. Eftersom det är så starkt tryck i pumpen får jag bunkra vattnet i allehanda baljor först och vattna med vattenkanna.
Som kuriosa skickar jag med en bild på mina campinggäster. En flugsnapparfamilj huserar i husvagnsholken i äppelträdet. Det är bråda dagar nu, flugsnapparhanen flyger in och ut hela tiden för att mata ungarna.
Som kuriosa skickar jag med en bild på mina campinggäster. En flugsnapparfamilj huserar i husvagnsholken i äppelträdet. Det är bråda dagar nu, flugsnapparhanen flyger in och ut hela tiden för att mata ungarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår hämtade jag ett lass matjord och fyllde pallkragarna. Sedan for vi iväg på plantagen och köpte en massa perenner, örter, spaljeér till kragarna etc (blev dyrt). Slutresultatet blev:
Idag kopplade jag in vattenutkastaren på knuten på friggan. Har ett rör från brunnen där jag drog en 20 pem, slängde med en elkabel också ifallatt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag kopplade jag in vattenutkastaren på knuten på friggan. Har ett rör från brunnen där jag drog en 20 pem, slängde med en elkabel också ifallatt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skulle testa att grilla chickenbeercan eller hur det kallas...
Visade sig att det inte fick plats i klotgrillen så det blev till att bygga en egen temporär grill
Fungerade senare som eldstad etc så det var varmt och gott
Detta var ett impulsivt projekt med mycket alkohol i kroppen.
Men är sugen på att bygga en riktig grillplats med tak.
Visade sig att det inte fick plats i klotgrillen så det blev till att bygga en egen temporär grill
Fungerade senare som eldstad etc så det var varmt och gott
Detta var ett impulsivt projekt med mycket alkohol i kroppen.
Men är sugen på att bygga en riktig grillplats med tak.