Kaprifol med rosa och gula blommor och gröna blad i bakgrunden blommar tidigt i säsongen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kaprifolen blommar än, inte lika spektakulärt som tidigare.. men en hel hög blommor har den än :D
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Pagno: Odlar ni vitkål/blomkål också? :)
 
Snigla skrev:
Pagno: Odlar ni vitkål/blomkål också? :)
Olika sorters kål, blomkål, rotfrukter av olika slag..
Olika sorter av morötter och potatis på ett skärbräde i soligt kök, redo för tillagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blomkål, javisst, mer än 20 stycken jordärtskockplantor..

Kvällsmaten blir olika morötter, majrova, Lindzerpotatis, zucchini, svamp och en massa annat nyttigt.....
Halloumi, bacon vill jag ha till..

Blomkål omgiven av gröna blad som växer i jorden, indikation på hemmaodling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blomkålen hinner vi nog inte äta, finns andra som gillar den mera.....
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
"Skördat" bondbönor häromdagen. Av fyra satta bönor fick jag den enorma skörden av fyra stycken. Kommer odla ärtor nästa år istället.

Sedan gick vi vilse i skogen (nja, gick och gick, jag klättrade mest hela tiden), men kom hem med några kilo var i form av svamp. Ska ta med kompassen nästa gång jag går ut med de två (de är från orten, så jag trodde ju att de skulle hitta, men det var jag som fick stoppa dom från att gå ännu längre in i skogen).

Fick en massa jordgubbsplantor av olika sorter idag, de ska planteras någonstans imorgon.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
MissAnpassad skrev:
"Skördat" bondbönor häromdagen. Av fyra satta bönor fick jag den enorma skörden av fyra stycken. Kommer odla ärtor nästa år istället.
Du får självfallet göra precis som du vill men jag håller inte med dig alls. ;) Det måste varit något som slagit fel med dina plantor och bondbönor är som många nämnt tidigare, ljuvligt gott! Själv skall jag minst kvadrupla skörden nästa år, satte 10 plantor i år och nästa år blir det massor fler.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Du får självfallet göra precis som du vill men jag håller inte med dig alls. ;) Det måste varit något som slagit fel med dina plantor och bondbönor är som många nämnt tidigare, ljuvligt gott! Själv skall jag minst kvadrupla skörden nästa år, satte 10 plantor i år och nästa år blir det massor fler.
Vi satte en sträcka på 8 meter, det räckte inte.......
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi satte 9 meter bondbönor, alldeles för lite, finns bara lite kvar.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Du får självfallet göra precis som du vill men jag håller inte med dig alls. ;) Det måste varit något som slagit fel med dina plantor och bondbönor är som många nämnt tidigare, ljuvligt gott! Själv skall jag minst kvadrupla skörden nästa år, satte 10 plantor i år och nästa år blir det massor fler.
Min tomt är ett köldhål, så även om jag enligt kartan bor i zon 3-4 är det mer 5-7 här. De gröna ärtorna stormtrivdes däremot en meter bort. Jag ger faktiskt upp på bondbönor, hade det bara varit en planta som slog fel hade det varit en annan sak, men två gav ingen skörd alls. Man ska inte vara så envis i trädgården att man blir dum. :)
 
Väntar på att päronträdet ska ge frukt.
Väntar antagligen förgäves


Ett naket päronträd i en trädgård vid skymning utan synliga frukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Theresa I och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora;2548863 skrev:
Väntar på att päronträdet ska ge frukt.
Väntar antagligen förgäves


[bild]
kanske dags att ympa in lite plommon och äpplen i trädet..
 
Eller röka god korv på päronträ. *dregel*
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora;2548863 skrev:
Väntar på att päronträdet ska ge frukt.
Väntar antagligen förgäves


[bild]
Vi har saker som liknar päron, de växer i jorden..
Päronformade rotfrukter i jorden med gröna löv ovanför, liknar men ej päron.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Troligtvis är det inte samma..:surprised:
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
A
Jag har beskurit äppelträdet. Men jag var tydligen inte smidig som en ekorre däruppe i trädet direkt, för en massa äpplen rasade ner. Så nu sitter jag och väntar på att äppelpajen, som blev resultatet av detta, ska bli klar. 😀
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
[SKPG]Zamora;2548863 skrev:
Väntar på att päronträdet ska ge frukt.
Väntar antagligen förgäves


[bild]
Håll inte andan.... ;)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Rensat ogräs. 70kvm inför grässådd. Måste finnas ett smidigare sätt än att handgräva, men men. Nu väntar ett 10h nattpass, gamlingarna saknar nog mig!
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.