217 221 läst · 747 svar
217k läst
747 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Jo det sker..galento skrev:
Jag provade ett tag gummikudde som jag fick köpa billigt begagnad av ett åkeri.. Som kör plogning.. Men den höll dåligt i några år i solen... Men det blev mindre mark jobb på våren..
Finns det någon annan traktormodell av de äldre jordbrukstraktorerna
än Deutz som har 4 vxl back ,plogade med Forden förra vintern och
den har ju bara back hög/låg. Tycker Deutzens 4 växlar bakåt är väldigt bra.
än Deutz som har 4 vxl back ,plogade med Forden förra vintern och
den har ju bara back hög/låg. Tycker Deutzens 4 växlar bakåt är väldigt bra.
Redigerat:
David Brown har det så..galento skrev:
kommer inte ihåg belarus lådor direkt.
David Brown var första traktorerna med växelläge i gruppen, 4 st lägen, sedan mellanläge 4 st och hög/låg läge 4 st..
flesta hade 12 lägen eller mer..
32 växlar har min gamla 880-67a..
Jag har en Volvo BM500, hatad av många men jag tycker den är helt ok Lyckligtvis utan den krånglande snabbväxeln som finns på många.
Tog över den från farsan för drygt fyra år sedan och började då med att byta koppling. Traktorn används i huvudsak för att dra griplastarvagnen och tippvagnen. Ibland lånat jag gödningsspridare och betesputs av de som har sommarfår på våra åkrar också.
Har även en Volvo BM 4200 hjullastare som används desto mer - pallhantering, snöskottning, rangering av skyliften, schaktning och diverse lyft. Har ett hydrauliskt snöblad till den, men det blir mest planeringsskopan som används då det mest är gårdsplanen som snöröjs.
Tog över den från farsan för drygt fyra år sedan och började då med att byta koppling. Traktorn används i huvudsak för att dra griplastarvagnen och tippvagnen. Ibland lånat jag gödningsspridare och betesputs av de som har sommarfår på våra åkrar också.
Har även en Volvo BM 4200 hjullastare som används desto mer - pallhantering, snöskottning, rangering av skyliften, schaktning och diverse lyft. Har ett hydrauliskt snöblad till den, men det blir mest planeringsskopan som används då det mest är gårdsplanen som snöröjs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
enda så kallade felet med 500an är att ih var inblandat... Men traktorerna är bra ändå..D Danieln84 skrev:Jag har en Volvo BM500, hatad av många men jag tycker den är helt ok Lyckligtvis utan den krånglande snabbväxeln som finns på många.
[bild] [bild] [bild]
Får nog kolla upp David Brown lite , har dålig kännedom om dessa.
Hoppas att kopplingen håller i traktorerna så
man slipper klyva dom , finns det nån mer här som har Ford traktor ? Det tidigare Fordson forumet är väl nedlagt tyvärr. Men det fanns mycket intressant att läsa där.
Hoppas att kopplingen håller i traktorerna så
man slipper klyva dom , finns det nån mer här som har Ford traktor ? Det tidigare Fordson forumet är väl nedlagt tyvärr. Men det fanns mycket intressant att läsa där.
David Brown, sålde sina sista modeller som case ih..galento skrev:
De är inte av samma kvalitet som David Brown..
Men duger gott de med..