546 384 läst · 2 310 svar
546k läst
2,3k svar
Vad har ni för bolåneränta?
Flyttade sista delen av bolånet från LF nu, skönt att va av med dom. LF sade också "vi förhandlar inte, det ska va rättvist för alla kunder" så då sa jag "eller hur?!" Och tackade för mig. Sparar många tusen per år på det bytet.
Det är fel tillfälle att va blyg när man prutar bolån. Kör hårt!
Det är fel tillfälle att va blyg när man prutar bolån. Kör hårt!
Vi valde till slut att stanna kvar hos Swedbank. Delade upp lånet i två lika delar, ett rörligt och ett på fem år. Fick 0,7 i rabatt på det rörliga och 0,8 på det på 5 år.
Har ett lån som skall skrivas om nu i dec. Efter att ha läst denna tråd så inser jag att jag inte skall gå med på erbjudandet jag fick.
5år bundet listpris 3,64 och jag skulle få 3,50 alltså bara en rabatt på 0,14%. Detta känns väl på tok för dåligt eller?
5år bundet listpris 3,64 och jag skulle få 3,50 alltså bara en rabatt på 0,14%. Detta känns väl på tok för dåligt eller?
Är du medlem i tex TCO så får du 3.16% på 5 år hos SEB. Så det kan ju vara ngt att utgå ifrån.öringen skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 55 inlägg
Kollade just listan och såg att jag är med på flera ställen, det är gamla uppgifter som hänger kvar. Så snälla stryk alla Pingvinpalatset utom den med 2.84% ränta
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Själv hamnade man på 0.9 (Unionens rabatt) från 0.6MathiasS skrev:
😡 var helt omöjligt att få ner det..
Orkade inte byta denna gång.. Böt till SEB för ett år sedan när de erbjöd 0.6 på upplåningsräntan
Det är ju inte helt oväntad taktik från SEB sida... De har byggt upp en stor ny kundbas, nu höjer de priserna för att skörda frukten av den rabatt-kampanj de hade för 1-2 år sedan. Att de kommer att förlora en del kunder är nog något de har räknat med.
Ett av våra mindre lån oförhandlades med nån telefonbank-kvinna för en månad sedan, men jag lyckades få behålla vårt påslag på 0,7%. Hon ville först höja oss till 0,9 men jag vägrade och krävde att hon skulle boka in ett möte med vår ordinarie bankman... Då vart de väl för mycket bessvär för henne så hon vek ner sig och lät oss behålla rabatten.
Det finns utrymme för påslag i 0,6-0,7 nivån, det gäller bara att motivera bankpersonen att ge en det
Ett av våra mindre lån oförhandlades med nån telefonbank-kvinna för en månad sedan, men jag lyckades få behålla vårt påslag på 0,7%. Hon ville först höja oss till 0,9 men jag vägrade och krävde att hon skulle boka in ett möte med vår ordinarie bankman... Då vart de väl för mycket bessvär för henne så hon vek ner sig och lät oss behålla rabatten.
Det finns utrymme för påslag i 0,6-0,7 nivån, det gäller bara att motivera bankpersonen att ge en det
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
Och ni som väljer att lämna SEB (jag sällar mig sannolikt till den skaran om ett år givet era utsagor), hittar ni vettiga villkor på andra banker? eller är det så at SEB+0,9 fortfarande är bättre än vad man får hos SHB, Nordea, SwedB etc.? Det är något jag är lite "orolig" för, då har jag ju inte mycket att sätta emot...
Hur som helst, tack för heads up, jag har gjort en kalendernotering att jag ska kontakta konkurrenterna i god tid före jag går upp i ringen med min SEB-bankkontakt (vilket händer om ca. ett år)
/U
Hur som helst, tack för heads up, jag har gjort en kalendernotering att jag ska kontakta konkurrenterna i god tid före jag går upp i ringen med min SEB-bankkontakt (vilket händer om ca. ett år)
/U
Administrator
· Skåne
· 6 559 inlägg
Välkommen till denna tråd anders07,
Jag lägger till följande i första inlägget:
1) 2,28% 2) datum för nästkommande räntejustering? 3) Nordea 4) lånebelopp? 5) anders07 6) 0,5% rabatt på listpris 7) förlängningsdag?
Ange gärna datum för nästkommande räntejustering, lånebelopp och när "din deal går ut".
Jag lägger till följande i första inlägget:
1) 2,28% 2) datum för nästkommande räntejustering? 3) Nordea 4) lånebelopp? 5) anders07 6) 0,5% rabatt på listpris 7) förlängningsdag?
Ange gärna datum för nästkommande räntejustering, lånebelopp och när "din deal går ut".