544 028 läst · 2 310 svar
544k läst
2,3k svar
Vad har ni för bolåneränta?
Bra ränta på treåringen.timmelstad skrev:
Ni tajmande det riktigt bra, SEB sänkte idag inlåningsrända på treåringen med 0,08% . 2.95% borde innebära att ni har ett påslag på 0,75%? Är det samma påslag som ni hade innan?timmelstad skrev:
De sänkte faktiskt med 0,08 punkter för nån dag sen, jag har haft det på känn ett tag och slog till när jag såg det. Men vårt påslag har gått upp från 0,5 till 0,75. Av samma anledning som många andra uppgivit, nämligen att banken behövt bättra på sina egna marginaler, kapitaltäckningskrav och bla bla bla... (Utgångsbudet var 0,9 i påslag, som de sen gick ner till 0,8, och vi landade på 0,75 på.noone70 skrev:
Mer än miljonen i lån och belåningsgrad på 40-50%. 6' i månaden i amortering. Hade tänkt öka till 10' i amortering men var för sent ute så får bli mer till sparkontot istället.noone70 skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Nu har jag uppdaterat din ränta, din ränteperiod och bankens påslag i tabellen timmelstad.timmelstad skrev:
ja byta bank gav o ca 1000 kr netto mer i plånboken varje månad)).
men det var inte helt lätt att komma ner till 3,20 jag pratade med nästan alla banker o intresset var ganska svalt när jag presenterade vilken ränta jag ville ha.
vi har ändå ett bra sparande att låna ut till banken.
men som sagt skam den som ger sig.
men det var inte helt lätt att komma ner till 3,20 jag pratade med nästan alla banker o intresset var ganska svalt när jag presenterade vilken ränta jag ville ha.
vi har ändå ett bra sparande att låna ut till banken.
men som sagt skam den som ger sig.