timmelstad skrev:
Vi hade tidigare 2,87% på ett år som löpte ut idag, vi har därför idag bundit om vårat lån till 2,95% på tre år. SEB.

Vi stod i valet och kvalet att ligga kvar på rörligt ett tag till och vänta och se om längre räntor fortsatte neråt, men valde emot det. En utebliven vinst är ju ingen förlust. ;)
Bra ränta på treåringen.

timmelstad skrev:
Vi hade tidigare 2,87% på ett år som löpte ut idag, vi har därför idag bundit om vårat lån till 2,95% på tre år. SEB.

Vi stod i valet och kvalet att ligga kvar på rörligt ett tag till och vänta och se om längre räntor fortsatte neråt, men valde emot det. En utebliven vinst är ju ingen förlust. ;)
Ni tajmande det riktigt bra, SEB sänkte idag inlåningsrända på treåringen med 0,08% :). 2.95% borde innebära att ni har ett påslag på 0,75%? Är det samma påslag som ni hade innan?

noone70 skrev:
Ni tajmande det riktigt bra, SEB sänkte idag inlåningsrända på treåringen med 0,08% :). 2.95% borde innebära att ni har ett påslag på 0,75%? Är det samma påslag som ni hade innan?
De sänkte faktiskt med 0,08 punkter för nån dag sen, jag har haft det på känn ett tag och slog till när jag såg det. Men vårt påslag har gått upp från 0,5 till 0,75. Av samma anledning som många andra uppgivit, nämligen att banken behövt bättra på sina egna marginaler, kapitaltäckningskrav och bla bla bla... (Utgångsbudet var 0,9 i påslag, som de sen gick ner till 0,8, och vi landade på 0,75 på.

timmelstad skrev:
De sänkte faktiskt med 0,08 punkter för nån dag sen.
Det är inte mycket. Du menade inte 8 punkter?

nya låneavtal 3 mån
2,9 m i lån danske bank ränta 3,20, förfaller 20121030.

en klar förbättring:))

noone70 skrev:
vilken trevlig prick den där kvinnan var...;) Intressant att det ska vara en nackdel att man amorterar. Att man har råd att amortera mycket borde ju vara någonting positivt. Hur mycket har ni i lån, hur mycket amorterar ni och belåningsgrad?
Mer än miljonen i lån och belåningsgrad på 40-50%. 6' i månaden i amortering. Hade tänkt öka till 10' i amortering men var för sent ute så får bli mer till sparkontot istället.

Vi har SEB och ca 720 000 kr i lån. Ränta 2,99% bundet till två år. Kan även säga att marginalen är 0,75%. Amorteringsfritt i 2 år.

emmanicke skrev:
nya låneavtal 3 mån
2,9 m i lån danske bank ränta 3,20, förfaller 20121030.

en klar förbättring:))
Se där, det lönar sig att byta bank. Nu har jag uppdaterat din ränta i tabellen.

rickardc skrev:
Vi har SEB och ca 720 000 kr i lån. Ränta 2,99% bundet till två år. Kan även säga att marginalen är 0,75%. Amorteringsfritt i 2 år.
Tack rickardc, Nu har jag addat din ränta i tabellen.

vectrex skrev:
Ränteändringsdag på vårt rörliga 3-mån lån var igår.

Räntan är nu 3,05%, förfallodag 12-11-28. I övrigt oförändrat.
Nu har jag uppdaterat din ränta i tabellen.

oobum skrev:
Tjo, jag ringde dem igår, höll dem lite på halster. Och då fick jag till 3.2% på ett års bindningstid.
Tack, nu har jag lagt till dig i tabellen.

timmelstad skrev:

Nu har jag uppdaterat din ränta, din ränteperiod och bankens påslag i tabellen timmelstad.

3-MÅN
1) 3,16 2) 2012-08-31 3) Handelsbanken 4) 2,8 M 5) mexitegel 6) 7)

ja byta bank gav o ca 1000 kr netto mer i plånboken varje månad:))).

men det var inte helt lätt att komma ner till 3,20 jag pratade med nästan alla banker o intresset var ganska svalt när jag presenterade vilken ränta jag ville ha.
vi har ändå ett bra sparande att låna ut till banken.
men som sagt skam den som ger sig.

Ny 3-månadersränta för mig
12345
3-MÅN3,422012-11-28Swedbank1,7loffes

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.