176 978 läst · 961 svar
177k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 299 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 299 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 111 inlägg
Nej, gen 2 Hemi hade hemisfäriska förbränningsrum, den tillverkades till 1971...nino skrev:
Sen blev det "pentroof" för hela slanten...
Hemisfäriska förbränningsrum är ju helt klart teknologi från 40-talet, så att Chrysler lyckades göra det hett, inte bara på sextiotalet, men även på gen 3 Hemi och framåt är ju imponerande ur marknadsföringssynpunkt....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det fick bli en 325:a
Egentligen tycker jag bättre om Mercedes 124 och ens aldrig ägt någon BMW innan.
E30 325 var ju ändå trots allt någon slags dröm när man gick på högstadiet och jag är ju numera i den åldern då ungdomens drömmar ska upplevas
Komfort och inredning känns inte så värst, att ratten sitter snett har jag aldrig ens tänkt på innan.
Men designen utvändigt är ju topp
Finns 3 längder på flak, tyvärr är 5.7 fots flaken de vanligaste i Sverige pga. mellanmjölk eller antal som får plats i containern vet jag inte. Men finns 6.5 och 8fot (2m och 2.4m) som jag hellre hade haft.F fribygg skrev:
Finns en variant som syns då och då här i Sverige med 6.5fot, och det är double cab modellen (mindre bakdörrar/kortare hytt på samma chassie som min) Min modell heter Crew cab. Och så finns det Mega cab(finns ej i 1500 chassit), mer utrymme för bakpassagerarna och ställbart baksäte + utrymme bakom det.
Nu pratar jag om lillen med 1500 chassit (minsta/klenaste) Går man upp i chassiestorlek försvinner kortaste flaket.
Redigerat: