177 233 läst · 961 svar
177k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
KIA Cee´d CRDi SW Business Edition -13, med dragkrok.
Peugeot 207 cc -13, plåtcabbe
Bröderna Fransson -80, tung släp med kapell och uppkörningsramp
TIKI Cs265-R -17, obromsad släp med gallergrindar, tippbar
Honda Z50 "Monkeybike" -76, MC
Peugeot 207 cc -13, plåtcabbe
Bröderna Fransson -80, tung släp med kapell och uppkörningsramp
TIKI Cs265-R -17, obromsad släp med gallergrindar, tippbar
Honda Z50 "Monkeybike" -76, MC
Den kommer att stiga i pris när man inför miljözoner i storstäderna eftersom veteranbilar blir undantagna.S Stuff skrev:Har priserna på 245or börjat vända uppåt ännu?
Har en sån där i familjen. Vit 1990 i bra skick. Ägaren har passerat 80 bast och slutat köra men bor fortfarande i radhus med garage så vi tycker att det är lika bra att den får stå kvar där under tak så länge och förhoppningsvis bli lite eftertraktad med åren
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 576 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 576 inlägg
Stockholms innerstad kanske blir skandinavens svar på Havanna? Gamla bilar, feta cigarrer och Jonas Sjöstedt som El Presidente efter att vårt parlamentariska kaos ordnat upp sig,useless skrev:
Hoppas såklart att värdet stiger men det tror jag snarare blir tack vare någon form av samlarvärde snarare än sådana "praktiska" motiv.useless skrev:
Människor generellt tror jag inte kommer göra något uppror och börja köra gamla bilar. Oavsett vad politiken hittar på så har vi alla en förmåga att bita i det sura äpplet, slanta upp för nya bilar och sen bara gilla läget.
Se bara på bensinpriset.
Min far var jävligt bestämd i början av 80-talet. Han skulle minsann helt sluta köra bil när bensinpriset passerar 4 kr/l. Vad jag känner till så kör han fortfarande..
Redigerat:
Hur menar du med "tyvärr en diesel"? Diesel har ju ofta rätt trevlig karaktär med bra bottendrag.fia_mstd skrev:
Att du kör sällan är ju en rätt klen ursäkt. En diesel blir ju "billigare" ju mer man kör
Fast om man hade kunnat välja att köpa en 30 år gammal bil och betala 5 kronor mindre per liter för bränslet så hade säkert många gjort det? Det är ju bara att titta på hur strömningarna till/från Diesel- eller Etanolbilar har sett ut bara för det har blivit nån krona billigare per mil nån gång.S Stuff skrev:
Samtidigt så verkar ju det ju funka med sånna hot som införande av Bonus-Malus. Folk skyndade sig att köpa nya, dyra bilar nu bara men vetskap om att det blir ännu dyrare att göra det sen. Nån stans finns ändå inpräntat i många att den dag de växer upp och tjänar okej med pengar så ska de ha en ny fin bil. De som sitter och drömmer om att kunna köpa en 740 när de blir stora tror jag är lätträknade idaguseless skrev:
Vi åker Skoda Superb L&K -18 med 2,0tdi och 4x4.
Som andra bil har vi en VW Golf -10, 1,8tsi Wolfsburg Edition.
Som andra bil har vi en VW Golf -10, 1,8tsi Wolfsburg Edition.
Tyvärr för att diesel numera ju är dyrare än bensinen. Men eftersom jag kör så sällan kan jag leva med det. Typ. Men ja trevligt drag är det i den!S Stuff skrev:
Jo men dieselbilar drar ju fortfarande mindre än bensinbilar så räknat i kr/mil så blir det billigare. För en dieselbil som mest står så blir det såklart dyrare pga de oftast är dyrare i skatt. Ju mer man kör desto större är fördelarna med dieselfia_mstd skrev: