177 231 läst · 961 svar
177k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Bra jobbat om du lyckats hålla den vid liv, jag hade en 87a, 1,8GT, jag fick svetsa rost på den -93, skärmkanterna bak var borta då.H heimlaga skrev:Opel Kadett E. Årsmodell 1984.
Billigversionen som inte såldes i Sverige med den klassiska 1,2 liters stötstångsmotorn.
En väldigt slitstark och lättservad småbil som drar förvånansvärt litet bensin för sin ålder. Bekväm för mig som är storvuxen. Rostskyddet är den svaga punkten men det kan man kompensera med nogrant underhåll. Tyvärr börjar det bli allt svårare att hitta reservdelar.
[bild]
Bilden är tagen i Vännäs på väg hem från en bilresa med fynd på taket.
Modellen, även föregångaren D är utrotade i Sverige. D fanns dock i några få ex med 1,2an. Jag fick tag o en frisk 1,2 motor och skulle hänga ner den i en C, men blocket saknade skruvhål för motorfästena, kliade mig länge i huvudet, innan jag kom på att motorn var från en framhjuvlsdriven bil.
Medlem
· Västernorrland
· 10 909 inlägg
Fast rost finns på alla bilar även om vissa såklart rostade mer.......allt är med säkerhet på väg tillbaks till naturen på ett eller annat sätt.Staffan2000 skrev:
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Honda CR-V -13, nu inlämnad för rostskyddsbehandling, som jappsarna visst är dåliga på.
Samt ett gammalt obromsat släp som kanske används 5 ggr per år numera.
Samt ett gammalt obromsat släp som kanske används 5 ggr per år numera.
Det är precis sådant jag ville höra, tack. Tänker mig förvisso den nyare generationen men förhoppningsvis har dom inte sabbat saker i generationsskiftet.Isakare skrev:
Har priserna på 245or börjat vända uppåt ännu?johel572 skrev:
Har en sån där i familjen. Vit 1990 i bra skick. Ägaren har passerat 80 bast och slutat köra men bor fortfarande i radhus med garage så vi tycker att det är lika bra att den får stå kvar där under tak så länge och förhoppningsvis bli lite eftertraktad med åren
Skoda Octavia Scout -18 leasingbil som förstabil
VW Polo -06 som andrabil
Super Seven som leksak. 99% färdigbyggd men ännu ej inregistrerad. Tappade fart i det bygget när jag köpte hus. Hoppas kunna få till den som årsmodell 2019
VW Polo -06 som andrabil
Super Seven som leksak. 99% färdigbyggd men ännu ej inregistrerad. Tappade fart i det bygget när jag köpte hus. Hoppas kunna få till den som årsmodell 2019