Najs!
Trevliga bilar är det! :)

skalman1 skrev:
Najs!
Trevliga bilar är det! :)
Vad heter din färg förresten?
Bestämde mig för blazer blue, men nu i efterhand så är jag lite osäker (har bara sett en focus med den färgen i ~5sek).

Seagray tror jag den heter, skiftar mellan grått och svart beroende på ljuset.

skalman1 skrev:
Seagray tror jag den heter, skiftar mellan grått och svart beroende på ljuset.
Oj!
Var helt övertygad att den var blå, men googlar jag på din färg så kan de skifta en hel del tydligen :)

Jag har ingen lust (kan kan jag väl) att betala 5k för metallic och då blir jag ganska låst vid valet av färger.

Här är blazer blue, antagligen;
http://83.222.232.116/~newford/specification.php?dealerSID=eclj0zasupr5h8ui&vehicleID=952

Den blå är ju fin. :)
Ganska lagom färg på den modellen.

Här syns min nyans lite bättre, har varit med tidigare i denna tråden. Den har ju en svag nyans av blått så lite rätt har du ju. ;)

Redigerat:
Idag har jag fyndat en ny (nåja) bruksbil. :)

En Cheva Suburban -69.
Bara fördelar med den för mig då den är stor, lastar mycket, bensinare med förgasare, automatlåda, drag, inga bälten, helsoffa och modellen är rätt fräck.

Lite rost att fixa men det är det alltid.

skalman1 skrev:
Idag har jag fyndat en ny (nåja) bruksbil. :)

En Cheva Suburban -69.
En sådan har jag haft också. Stor brun, med ännu större motor, extrasäte och extra bladfjädrar bak. Gick som ett skollat troll. Fick den aldrig att dra under 1,96 l/mil. Men roligt var det! :wow:

Fränt! :)

Min har ju 4,8l sexan och den verkade dra ca 1 liter/mil på hemvägen vilket är helt ok för en så stor bil.
Parkerade bredvid en v70 vid en mack och v70:n såg ju rätt liten ut. :wow:

Måste bara kränga på vinterdäck på extrafälgarna som var med, det är ju 8-bultade fälgar på dom här så dom vanliga tahoe hjulen passar ju inte.

galento
Att den är skattebefriad och bes vartannat år är ännu en STOOOR fördel.:D:D

Igår hämtade jag transiten :)
Nästan en månad före utsatt tid, inte illa med tanke på hur ofta man hör att beställda bilar blir otroligt försenade.

Skön, bekväm och så fick jag 2012an, mao mer ljudisolerad, bearbetat chassi for bättre komfort, euro5 motor osv :)
Bild kommer när jag hinner ta kort innan solen går ner.:rolleyes:

Nice! :)

Här kommer i alla fall en bild framifrån.
Vädret tillåter inte bättre bilder tyvärr :)

• 2012-01-19_13-13-06_5l22.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ser ju fin ut. :)

Ett tips är att byta ut skruvarna till fotstegen fram mot rostfria då orignalskruvarna rostar direkt, har du ett alufotsteg bak så byt dom skruvarna också då samma sak gäller där.

Ska göra samma på min, men det är faktiskt enda detaljen som har påverkats hittils.

Förresten fick jag hem lite godsaker från usa igår, nytillverkade trösklar/fotsteg till pontiac -34:an.
Dom får nog ligga kvar i tv-rummet ett tag, ögongodis deluxe! :)

18204_dscn1728_1.jpg

Redigerat:
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Jag kör en Subaru-97, 20700 mil, en mörkgrön skönhet som alltid tar mig dit jag ska!

blivande sommarbilen =) renoverat i ca 5 år och är snart klar...

hmm vart tog bilden vägen då?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.