178 371 läst · 961 svar
178k läst
961 svar
Vad har ni för bilar?
Äh, man ska väl inte ha för höga krav på nya bilar. Utvecklingen går ju liksom inte framåt.
Fotstegen bak monteras i en svensk hamn när bilen kommer till sverige men dom främre stegen har en vanlig skruv som rostar snabbt då den sitter i ett rostfritt steg.
En liten skitdetalj som enkelt fixas. MB, Iveco och dom andra brukar också ha några prylar som rostar snabbt tex torkararmar och gångjärn till bakdörrarna.
Fotstegen bak monteras i en svensk hamn när bilen kommer till sverige men dom främre stegen har en vanlig skruv som rostar snabbt då den sitter i ett rostfritt steg.
En liten skitdetalj som enkelt fixas. MB, Iveco och dom andra brukar också ha några prylar som rostar snabbt tex torkararmar och gångjärn till bakdörrarna.
Med tanke på alla som måste smyga med verktygsinköp och dylikt så är det nog rätt många som redan har rattstången i ryggen
Sent from my X10i using Tapatalk
Sent from my X10i using Tapatalk
I princip sant, kolla utrustningen på Cadillac -49, den hade allt vi gillar idag utom el-fram-bak-ruta och elvärme i stolarna, fast jag gillar AWD också typ Haldex så nåt positivt har väl hänt.skalman1 skrev:
MathiasS, om Du krockar med skalman1 så kommer din moderna bil att bli mos och alla deformationszoner och plast har ingen chans i världen att trycka in hans rattstång nånstans
Det blir värre om han krockar med mej som satt sånt ur funktion med winchfront, rocksliders och hasplåtar
Fast Jeepar och Pontiac -34or krockar inte me varann
...well, det beror ju förstås på vilken plåthög han sitter i men krocksäkerhet beror på mycket annat än vikt och storlek i praktiken.....
Jag vill minnas att slutsatsen här var att 13 års utveckling väl kompenserade för skillnaderna vi vikt/storlek:
http://www.youtube.com/watch?v=q0NZwg25qPA&feature=related
Och ett lysande exempel på hur det blev innan man började tänka efter lite kring def-zoner:
http://www.youtube.com/watch?v=CgjtSilW8yM
Den där bilen skulle man ju knappt våga tvärnita med.....
Fast egentligen har man ju redan testat det vi snackar om:
http://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g
Jag vill minnas att slutsatsen här var att 13 års utveckling väl kompenserade för skillnaderna vi vikt/storlek:
http://www.youtube.com/watch?v=q0NZwg25qPA&feature=related
Och ett lysande exempel på hur det blev innan man började tänka efter lite kring def-zoner:
http://www.youtube.com/watch?v=CgjtSilW8yM
Den där bilen skulle man ju knappt våga tvärnita med.....
Fast egentligen har man ju redan testat det vi snackar om:
http://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g
Redigerat:
Jan-Å skrev:Egentligen har du en bra poäng här, fast jag vet inte åt vilket håll. Alla dessa brahasaker i skogen är ju antagligen rätt olämpliga att krocka med även för den som sitter i bilen ifråga - precis som med en dragkrok blir bilen antagligen för styv och "obekväm" att krocka med. Fast det är det ju värt....