126 835 läst · 272 svar
127k läst
272 svar
Vad har ni för årlig vattenförbrukning?
Vi är 2 vuxna 2 barn 13 respektive 10år. Ett spabad 1kubik som töms 3-4ggr/år. Vi gör av med 195kubik/år. Både mannen och äldsta dotter duschar länge. Kör en tvättmaskin och diskmaskin om dagen. Vattnar väldigt sällan på sommaren.
Har läst att 50kubik/person och år är rätt normalt. Självklart går det att snåla på vattnet om man så vill!
Har läst att 50kubik/person och år är rätt normalt. Självklart går det att snåla på vattnet om man så vill!
2 vuxna, 2 barn (1 & 6 år)
Ca 60-70m3 utan att spara på något sätt.
Ca 60-70m3 utan att spara på något sätt.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 653 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 653 inlägg
ca 2000 liter per månad med ett spa på 1200 liter bor ensam men helgen med särbo och ett barn på 5 år
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 964 inlägg
153 kbm per år. 2 vuxna, 3 barn varav ett spädbarn. Känns som vi slösar lite mycket...
I detta sammanhang, kommer ni ihåg att rapportera in mätarställningen i den mån det inte sker automatiskt? Tittade just på "mina sidor" på stockholm vatten och ser att senaste avläsningen är 2016.....resten är uppskattade värden. Anledningen till att det blivit så för mig är att varje gång jag försökt rapportera in en avläsning så har deras system inte fungerat, och sedan har det inte blivit av.
Deras beräknade årsförbrukning för oss är 237 kubik vilket kan ha varit sant för 2016, men knappast efter det..
Deras beräknade årsförbrukning för oss är 237 kubik vilket kan ha varit sant för 2016, men knappast efter det..
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 429 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 429 inlägg
Då hade jag skickat ett mail med mätarställningen och förklarat att inrapporteringen icke fungerar
Vi hade samma problem här men jag var förbi personligen med mätarställning och förklarade att det är amatörmässigt att ha en funktion på nätet som inte funhgerar, året därefter funkade det
Vi hade samma problem här men jag var förbi personligen med mätarställning och förklarade att det är amatörmässigt att ha en funktion på nätet som inte funhgerar, året därefter funkade det
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
I ligger på 48kbm/år, 2vuxna/ 11/14år barn, allt över detta är slöseri..
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 653 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 653 inlägg
Den fasta avgiften är ungefär som här men jösses vilket högt pris per m3 ni har. Här ligger det på 12:- per m3 om man har både vatten och avlopp. Enbart vatten 35 % av 12:- och enbart avlopp 65 % av 12:-.N NorraS skrev: