127 587 läst · 272 svar
128k läst
272 svar
Vad har ni för årlig vattenförbrukning?
Ingen läcka någon stanns. Är mätaren stilla, kolla det.blackarrow skrev:Flyttat och i nya huset har vi fördubblat vattenförbrukningen. Inga ändrade vanor..
Men har en nyare "smart" Bosch diskmaskin. Whirlpool tvättmaskin, ingen tork/tumlare.
Kvarnen för matavfallet ska ju ha vatten vilket är nytt.
Var den gamla Cylinda disk-&tvättmaskinerna vattansnålare än dagens moderna maskiner?
Jo, jag har tittat på mätaren. Den stannar iaf. Dock har jag ej försökt mig på att kontrolla om den mäter rätt volym.H H-Thomasson skrev:
Jag är skeptisk till Ikeas patenterade(?) smarta spar-blandare som ger kallvatten redan i mittenlaget. Den är svår att öppna lite. Det blir mera full fart direkt på vattenflödet alltså.
Hur är det med diskmaskiner? Kan de använda extra vatten för att torka(kondensera vatten)?
Lite off (my) topic kanske, men dottern fick läsa av deras vattentätare pga föreningen noterat onormal hög vattenförbrukning. Jag misstänker deras nya Samsung tvätt/tork (kombimaskin). Finns det inte torktumlare som drar mer vatten än tvättmaskiner?
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
21 mäklare varnas för allvarliga brister i uppgifter om skuldsättning
Köpa & Sälja hus -
Bosch Compress EHP årlig energiförbrukning
Värmepumpar -
Fot larm på nibe750 hög Kundens ut är den farligt hur kan man bli av med den så varför fick jag den
Värmepumpar -
Ungefärlig förbrukning spabad?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Ungefärlig kostnad för att skarva huvudledningen och flytta huvudsäkringarna? Bilder finns
El