3 412 725 läst · 18 315 svar
3413k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 237 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 237 inlägg
Hep skrev:
Vi vet ju inte om han är anställd eller patient?
Det mordiska kommer med åren/upplevelserna?Frustrator skrev:
(Syftar nu på verktygsrelaterat här!)
Blev lite konfunderad när du skrev torktumlare....för min tvättmaskin ser exakt lika dan ut....men jag ser att din är en tumlare.Cheesen skrev:Kom in efter att ha fixat gräsklipparn och tänkte ta mig en middagslur på soffan... då säger frun att det är nå konstigt med torktumlaren. "Kan den där saken vara full med damm?"
Jaja blev lite mer obduktion.. hittade felet efter typ 25 sekunder....
[bild]
[bild]
Nu var det bara att få tag på en ny trumma... väl tunn plåt att svetsa i.
Hur gick det där till? Lite orolig då jag har en exakt likadan...Cheesen skrev:Kom in efter att ha fixat gräsklipparn och tänkte ta mig en middagslur på soffan... då säger frun att det är nå konstigt med torktumlaren. "Kan den där saken vara full med damm?"
Jaja blev lite mer obduktion.. hittade felet efter typ 25 sekunder....
[bild]
[bild]
Nu var det bara att få tag på en ny trumma... väl tunn plåt att svetsa i.
Om gröna kläder är universellt för kirurgi så är steget till psykiatrin inte jättestort.Hep skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 583 inlägg
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
Jag håller på att styra upp lite i verkstan, så att den skall bli mer lättarbetad. Fixade bord till hyvelmaskinen och bordssågen som tar minder plats och har hjul så jag lättare kan plocka fram dom när dom skall användas.
Jag är lite missnöjd med bordet till hyveln dock. Det blev lite för högt och att bara köra med ett par hjul blev lite mer av en kompromiss än vad jag hade förutsatt. Dock så är det väldigt mycket bättre än inget bord alls, som jag hade det innan.
Jag är lite missnöjd med bordet till hyveln dock. Det blev lite för högt och att bara köra med ett par hjul blev lite mer av en kompromiss än vad jag hade förutsatt. Dock så är det väldigt mycket bättre än inget bord alls, som jag hade det innan.
Lite diverse.
Låtit vinkeladaptern arbeta när jag fick byta brevlåda. Bra tillbehör det där!
Träbitarna var inte riktigt friska
Sen testade jag att göra en skalkniv av en gammal (nyare) sågklinga och försökte slipa så gott jag kunde med T-4an. Svårt att inte få den att ta mer på mitten. Kul att använda stenjusteraren. Kollade på Tormeks knivsliparskola, mycket bra!
Den klarade papperstestet galant så jag tog ett par andra knivar också. Nu börjar det bli kul att slipa och bryna!
Låtit vinkeladaptern arbeta när jag fick byta brevlåda. Bra tillbehör det där!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbitarna var inte riktigt friska
Logga in
Skapa konto
Sen testade jag att göra en skalkniv av en gammal (nyare) sågklinga och försökte slipa så gott jag kunde med T-4an. Svårt att inte få den att ta mer på mitten. Kul att använda stenjusteraren. Kollade på Tormeks knivsliparskola, mycket bra!
Logga in
Skapa konto
Den klarade papperstestet galant så jag tog ett par andra knivar också. Nu börjar det bli kul att slipa och bryna!
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 237 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 237 inlägg
Det där hände mig på julaftonskvällen att bakljuset gick sönder, eller i alla fall lyktglaset. En björkstam hos svärmor var lite på lyset.richardtenggren skrev:Jag lämnade traktorn (V60n) på pappas jobb i morse för upptining, när jag kom dit var oljeservicen gjord och vi hjälptes åt med att byta den högra baklyktan (känns som de har en förutbestämd livslängd).
Jag hade ju inte lämplig kläder att ta skruvarna under bilen i
Bytte vänster i Februari typ… men man kanske få vara glad då det är enda felen vi haft.
Logga in
Skapa konto
Köpte en ny på skroten som jag bytte idag.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Fy fan, jobbigt med träd som vajar viltS sinuslinus skrev:
I vårt fall handlar det dock BARA om att parkeringsljuset dött, då det är LED så lär man byta hela lyktan… i vissa lägen är en del innovationer sådär
För att byta lyktan lär man av med bakre kofångaren och en del inredning, servicevänligt
Det läskiga är väl att betänka att på Kodiaqen är all belysning LED…