3 395 559 läst · 18 265 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ja, min ihopfällbara Fiskars-spade klarade dagen idag. Pga av datumparkeringen blev jag tvungen att flytta min bil med kassa sommardäck. Det hade ju inte röjts minsta lilla under natten, så det var bara att gräva fram sin egen p-plats.
Jo, med den där har jag plöjt genom meter höga snödrivor idag och på E4an låg det drygt 30cm snöslask i innerfilen (så den tog jag eftersom ingen annan ville åka där)......men vi har ju en enhjulsdriven bil också, för den får man skotta.nanowire skrev:
Här har de fortfarande inte hunnit snöröja gatan utanför... ca 40 cm snö där nu.jonmo skrev:
Haha, ja det är sällan man behöver lägga i diffspärren på E4:n. Men det gäller att passa på vid de få tillfällen då det är rationellare med fyrhjuls- än enhjulsdrivetMathiasS skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Idag har jag rättfärdigat köpet av en ny batteridriven sticksåg. Blir mest att man använder tigern eller koben vid rivning
"Äsch, det är bara att regla upp" var det någon (=jag) som sa innan jag öppnade golvet...
"Äsch, det är bara att regla upp" var det någon (=jag) som sa innan jag öppnade golvet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håhå, monterade tillbaka justerbordet på sågen igen... Jag är för bortskämd men det är ju bara såååååå användbart, speciellt när det ska kapas upp skivor. Jag måste fixa ett mindre anhåll ASAP. Alu-profiler från motedis förmodligen, men vilken ska man ta...
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Gett min snöslunga lite kärlek. Slipat upp sprickor och svetsat dom. Skurit bort en plåtbit där jag skjutit ut en sten och svetsat dit en ny. Riktat lite böjda plåtar. Ska justera om slitstålen nu i veckan sedan återstår lite bättringsmålning.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg