3 386 879 läst · 18 231 svar
3387k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Fortsatt på de nya portarna. Isolerat och spiklimmat yttersidan. Funderade på att skippa limmet om man skulle behöva byta men men den dagen den sorgen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 207 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 207 inlägg
Logga in
Skapa konto
Med hjälp av rikthyvel, planhyvel, justersåg, cnc, vertikalputs och putsklots la jag 20-30 minuter på att tillverka två ”plankor”.
Aja, tomatgropen blev inte den snyggaste.
En bild på två tidigare egengjorda i ask och två köpta i ek.
De köpta spricker och kupar sig.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Äntligen sista touchen på kniven till lillpojken.
Bara återvunna material. Blad från stor 500 mm sågklinga. Handtag av nedsmält HDPE-plast (typ korkar till flaskor). Skidan är överbliven hängränna i plast så lite grövre än kydex.
Lite missar här och var men pojken är nöjd så då är jag nöjd!
PS
Jag testade spray-dipping för att får till ett häftigare mönster på skidan men gav upp, det kräver sin teknik. Nu lekte jag bara med sprayfärg och schabloner
Redigerat:
Nu har jag ingen bild på det. Så ni får lita på mitt ord istället. Har tagit bort kitt med en cobra och kittstämjärn. Skruvat bort alla beslag, gångjärn, lås med en flatmejsel. Gjort trärent på ytterbåge, samt skrapat innerbåge och slipat av med cobra, färgskrapa och sandpapper. Oljat in ytterbågen med en pensel.
Över hälften av alla fönster har fått denna behandling nu, samt energiglas i innerbågarna. Renoveringen var behövlig kan jag säga. Den här kärleken dom får nu har dom inte fått på extremt länge.
Över hälften av alla fönster har fått denna behandling nu, samt energiglas i innerbågarna. Renoveringen var behövlig kan jag säga. Den här kärleken dom får nu har dom inte fått på extremt länge.
Inga bilder. Men sopat av hela taket bytt några pannor. Sen tätat med tätningsmassa mellan nockpannor då mina gamla inte finns att få tag på längre samt att benders ( som var närmast) inte passar exakt . Som en följd av detta blev även alla hängrännor rensade
Husägare
· Österslöv
· 348 inlägg
Husägare
· Österslöv
· 348 inlägg