3 457 540 läst · 18 496 svar
3458k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tröttnade på att pumpa däcken på säckakärran varje gång i halvåret som den behövs. Dock visade det sig att navet på de nya hjulen var för breda för kärran men med hjälp av svarven så fixades biffen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Logga in
Skapa konto
Sågat och fräst täcksidor till kommoden! Tyvärr lämnar putsväggarna lite att önska…
Jag ”scribade” först täcksidorna mot vägg, men insåg vid skivmontering att täcksidorna var lite tjockare än specificerat, så skivan blev lite för smal, så det gick inte ha sågsnitten uppåt på täcksidorna som jag tänkt från början. För då kunde man ana sågsnittet, då skivan har rundslipade kanter.
Så antingen döljer jag missödet(murarens )
med fog eller beställer jag nya täcksidor.
Gjort färdigt prototypen till grindar, nu är det bara de fem andra kvar att göra...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man kan sätta en underdimensionerad fris... Har gjort det ett par gånger och kommer att göra så fortsättningsvis... Blir skitsnyggt och man behöver inte fundera så mycket då man sätter frisen när allt är klart.D dilemma skrev:
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Det är cykelsäsong igen även häruppe. Hittade en riktigt snygg förlaga på nätet jag lånade för bruk enbart för mig själv.
gaffelhållare för skåpbilen (man tar loss framhjulet och låser fast gaffeln i den här detaljen som är
Skruvad i golvet vid transport.
gaffelhållare för skåpbilen (man tar loss framhjulet och låser fast gaffeln i den här detaljen som är
Skruvad i golvet vid transport.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
haha en sån skulle man ha =) ingen stress att svarar något litet på en lördag när mer jobb att ställa iordning den fullväxtaL Lilllen skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fortsatt med trall…
Idag lite väderskydd f pump o filter - plyfan ska mest få vattnet att rinna åt rätt håll men silikonade sågsnitten o mot kanterna iaf
Smart tanke med dom lutande skivorna!D dilemma skrev:
Förra sommaren när vi vädertätade teknikrummet vid poolbygget tänkte vi i samma banor.
Teknikrummet var snustorrt i våras när dom startade upp poolen igen!
Vi gjorde så här.
https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-60
Dag
Min svarv har lite slitage under bädden, det finns en liten metallbit där som håller ner släden men man kunde lyfta upp släden där framme, vilket ibland orsakade problem. Och slitaget var ojämt, det var mest under de 2/3 av bädden som används mest. Så jag laminerade fast en tunn bit med mässing under för att kompensera. Skavade också mässingen för oljefickor. Nu är det mycket bättre.