3 434 059 läst · 18 387 svar
3434k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Fräste fram en Carabinebuddy i aluminium idag för m12 batterier och började printa delar till min första egendesignade flugrulle.
Logga in
Skapa konto
Köpte en gammal motorsåg (jonsered 451) och börjat plocka isär den:
Velar om att dela sågen eller ej. Allt ser ut att vara i skick där inne så vitt jag kan se. Funderar om jag ska istället kan rengöra med allt på plats, dränka vevhuset i fotogen eller alkylat och låta det stå några dar och lösa upp avlagringar och sånt, sen med borste och spolning. Hela sågen ska skrubbas och rengöras, borde ha gjort det bättre innan jag började plocka isär.
Velar om att dela sågen eller ej. Allt ser ut att vara i skick där inne så vitt jag kan se. Funderar om jag ska istället kan rengöra med allt på plats, dränka vevhuset i fotogen eller alkylat och låta det stå några dar och lösa upp avlagringar och sånt, sen med borste och spolning. Hela sågen ska skrubbas och rengöras, borde ha gjort det bättre innan jag började plocka isär.
Intressant, jag har nog en likadan stående. Kan du inte göra en egen tråd för iordningställandet av den där sågen?DennisCA skrev:Köpte en gammal motorsåg (jonsered 451) och börjat plocka isär den:
[bild]
[bild]
Eftersom man kan ta upp exempel på hur man packar om verktyg och arrangerar grejer så kan jag nämna att vi nu har placerat våra åtta bildäck på däckhotell. Detta frigjorde så pass med yta att man kan arbeta inne i "verkstaden" med lite av varje. Ur den synvinkeln bästa beslutet på länge...
Jag har alltid haft däckhotell, kallas föräldrar
Kurtivan jag skriver mera detaljerat om det på skogsforum.se du kan kolla där för mera bilder. Första sågen jag jobbaer på så det är mest frågor jag har där.
Kurtivan jag skriver mera detaljerat om det på skogsforum.se du kan kolla där för mera bilder. Första sågen jag jobbaer på så det är mest frågor jag har där.
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg