3 396 290 läst · 18 266 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Som bekant för ngn kanske så säljer jag lite olika worktops för väsksystem i min lilla hobbyfirma.
jag tror att det var @nanowire som köpte hållare av mig och gjorde ngt inte helt olikt den här worktopen jag kallar för Sys-top XL. Mer än dubbla tillgängliga ytan kommer nog komma väl till pass
Kommer levereras med 3d printade distanser som passar i hålen och höjer upp arbetsstycket 4mm från bordsytan.
jag tror att det var @nanowire som köpte hållare av mig och gjorde ngt inte helt olikt den här worktopen jag kallar för Sys-top XL. Mer än dubbla tillgängliga ytan kommer nog komma väl till pass
Kommer levereras med 3d printade distanser som passar i hålen och höjer upp arbetsstycket 4mm från bordsytan.
Har länge spanat på en spånhyvel. Förra veckan fick hyvlar.se äntligen in en leverans och jag slog genast till. Idag dök plötsligt tillfället upp där det visade sig vara helt rätt verktyg. Riktigt rolig att använda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Lite jobbigt att backa men nöjd med resultatet iaf
/U
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/U
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Litet bilder från senaste veckan. Göteborgsekan fick ny köl av gran och nya kölbultar och köljärn av A4 rostfritt. Alla anliggningsytor behandlade med tjära och linolja. Runt kölbultarna lindade vi bommullsvadd som vi dränkte i tjära och linolja. Bulthålen är ordentligt tjärade inuti med en liten trasa fastbunden i en bit migsvetstråd.
Ägaren hämtade sin nyrenoverade båt.
Timrandet fortsätter
Logga in
Skapa konto
Ägaren hämtade sin nyrenoverade båt.
Logga in
Skapa konto
Timrandet fortsätter