3 410 621 läst · 18 309 svar
3411k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
"Jag går ut och städar i garaget - har du koll på barnen så länge?"
"Mmmm..."
Börjar plocka lite. Städar undan stämjärnen och undrar var gummiklubban tagit vägen. Letar lite. Funderar på om man kan bygga en träklubba istället. Bygger en träklubba. Inser att den kunde blivit bättre. Bygger en lite annorlunda träklubba.
"Det tog lång tid där ute. Nu är det väl jättefint?"
"Mmmm..."
"Mmmm..."
Börjar plocka lite. Städar undan stämjärnen och undrar var gummiklubban tagit vägen. Letar lite. Funderar på om man kan bygga en träklubba istället. Bygger en träklubba. Inser att den kunde blivit bättre. Bygger en lite annorlunda träklubba.
"Det tog lång tid där ute. Nu är det väl jättefint?"
"Mmmm..."
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sambons bil har laddat ur... batteriet var så tomt att laddaren inte ville ladda ens. Då den moderna tekniken fallerar är det bra att ha nånting primitivare utan kretsar och skit, den bara matar på.
Efter en stund lade jag tillbaka den moderna laddaren och då funkade den, den moderna laddaren trots sina problem så slutar när det är fullt så känns säkrare att lämna den obevakad.
Efter en stund lade jag tillbaka den moderna laddaren och då funkade den, den moderna laddaren trots sina problem så slutar när det är fullt så känns säkrare att lämna den obevakad.
Det är irriterande att moderna laddare inte kan ladda ett batteri som är urladdat för mycket. Jag förstår att det är bra med inbyggt skydd mot fel polaritet och att laddaren vill kunna mäta hur ström och spänning varierar, men det borde finna en knapp för att koppla ur dessa funktioner i t ex 30 minuter för att kunna få liv i ett halvdött batteri. Men det finns säkert nån EU-regel som säger att man inte får göra så...
Hehe ja precis.richardtenggren skrev:
Nej men jag hällde i kvävet i matberedaren (assistent) när den gick med vispen, med glassmeten i. Det rök som bara den och ungarna hejade på och jag tänkte att detta blir ju alla tiders. Sen typ stannade vispen och motorn började stöna för det blev en hård glasskaka längst ned och utmed kanterna..
Så jag fick avbryta där och ta fram den "vanliga" glassmaskinen
Jag som hade kollat på Youtube och allt...
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag har bara fått det återberättat om hur kompisens fastrar demonstrerat glasstillverkning och doppat en ros i kväve som sedan slogs sönder i småbitar, när de pluggade på Uppsala Universitet. Var något öppet hus där när vi var små.Alltgår skrev:Hehe ja precis.
Nej men jag hällde i kvävet i matberedaren (assistent) när den gick med vispen, med glassmeten i. Det rök som bara den och ungarna hejade på och jag tänkte att detta blir ju alla tiders. Sen typ stannade vispen och motorn började stöna för det blev en hård glasskaka längst ned och utmed kanterna..
Så jag fick avbryta där och ta fram den "vanliga" glassmaskinen
Jag som hade kollat på Youtube och allt...
Själv har jag bara varit med och fyllt på flytande kväve till svepelektronmikroskop