Frustrator skrev:
[bild]

Sista fönstret kittat..nu kan man vila några månader innan det är dags att se över det första igen :) (började 2013..)
Herregud, bor du i ett gammalt växthus!!!? ;)

//Ronnie

Idag har jag slutligen testat min kapjig till TS55:an. Väldigt praktisk, och jag kunde även spåra en regel på tvärsan så jag kunde montera den böjd.

Kapjig för TS55 cirkelsåg används för att såga i trä, synlig gradmätare och svart underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kapjig för dyksåg placerad på träplank bredvid avsågad regel och arbetsverktyg.
Skapa konto

TIG svetsat, det är väldigt svårt, men väldigt roligt. Behöver få mera rena skrotdelar att provsvetsa med.

DennisCA skrev:
TIG svetsat, det är väldigt svårt, men väldigt roligt. Behöver få mera rena skrotdelar att provsvetsa med.
Jag vill minnas att du köpte en kempi?
Har du knapp- eller dragtändning

Jag har HF eller lift-arc att välja mellan, kör på HF (knapptändning).

Gjort en enkel liten jigg för att enkelt hitta centrum av en cirkel.

En genomskinlig, rosa-färgad jigg för att hitta centrum på cirkulära objekt ligger på en grå yta.
Skapa konto

Roliga är att kanten ser rosa ut, den är dock bara blank polerad.

• Gilla
teed och 1 till
  • Laddar…
Jag har kört hem lite stockar så man har något att såga.

[video=youtube;Y-Eyz7SkJ0A]http://www.youtube.com/watch?v=Y-Eyz7SkJ0A[/video]

• Gilla
Simon Swartling och 3 till
  • Laddar…
teed skrev:
Jag har kört hem lite stockar så man har något att såga.

[video=youtube;Y-Eyz7SkJ0A]http://www.youtube.com/watch?v=Y-Eyz7SkJ0A[/video]
Sjukt tillfredsställande att titta på dina videos :)

• Gilla
teed
  • Laddar…
pyro skrev:
När vi nu ändå är inne på ämnet om Olas jiggar undrar jag vad du har för frässtål för att göra spåren till tvingarna. Jag har letat lite, men inte hittat något som verkar vara i rätt dimension. Eller har du något underdimensionerat och kör i fler omgångar?
Surfade lite rundor på axminster och snubblade över detta frässtål http://www.axminster.co.uk/axcaliber-tee-slot-cutter-for-track-clamps-101972, det var ju inte en dag för tidigt att någon uppfann ett sådant.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Sitter med en såndär värmedyna fylld med korn eller vete eller vad det nu är, för min sjuka rygg.

ghoti skrev:
Alla tiger som muren. Frågade en vän på annan ort om det kunde vara han som skickat sin vän, fick svar "haha nej han är gamer, han gillar inte utomhus!"...
Jaha? Spänningen är ju OLIIIIDLIG, för att citera Peter Harryson.

bax skrev:
Jaha? Spänningen är ju OLIIIIDLIG, för att citera Peter Harryson.
Den skyldige har trätt fram, dock inte helt självmant: En underentreprenör till sambon som råkade vara i området. Således en muta! :)

Planat av min gamla snickarbänk från 1899 med hjälp av två riktade reglar och en fräsvagga. Det var inte kul. Hyvlade ner det sista och hittade då ytterliggare fyra dolda spikar vilket inte heller var så kul. Skönt iaf att ha en plan bänk :)

Renoverad gammal snickarbänk med synliga spikhål, en flaska linolja och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Eld och 7 till
  • Laddar…
Härligt, då klarar den sig i 117 år till nu!

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Härligt, då klarar den sig i 117 år till nu!
Jo, viktigt att renovera snickarbänkar regelbundet (y) Det är kul också att jag vet vem som gjort bänken; en släkting som signerat med både namn och årtal.

• Gilla
Valkyr och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.