Varit på bygghandeln och fyllt ett släp, på lördag blir de byta panel bakom farstukvisten, blir drygt jobb med o riva de gamla, bygga bockrygg o byta ut trallgolvet

buspojken skrev:
... bygga bockrygg ...
Bygga bockrygg? Vad är det?

//Amatören

KnockOnWood skrev:
Bygga bockrygg? Vad är det?

//Amatören
Bockrygg är väl kanske bättre i definition en balk, för att växla av med. Istället för stämp så bygger ja en i trä. Ska växla av farstukvisten så ja kan byta trallgolvet

Usch, så här kan det se ut i luftfiltret nån dag efter man kört med vinkelslipen:
29119535032_e7c64f77da_b.jpg

Nog allra bäst att hålla sånt utomhus!

Städat nedervåningen, tvättat och tumlat två maskiner, klätt på barn och gett dom frukost, vikt två tumlade maskiner, handdiskat en diskbänk med gårdagens slabb och nu ska jag lämna barnen på förskolan.

• Gilla
pär h och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Städat nedervåningen, tvättat och tumlat två maskiner, klätt på barn och gett dom frukost, vikt två tumlade maskiner, handdiskat en diskbänk med gårdagens slabb och nu ska jag lämna barnen på förskolan.
En äkta vardagshjälte!

//Ronnie

• Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
Gammal kompressor jag släpade hem förr i veckan för 30 euro. Funkade inte sade säljaren. Men motorn gick och den är en 920 RPM 2.2kw motor så det lät riktigt intressant, jag har ju för snabb motor till bandsågen och en sådan kunde kanske passa... Jag har nu börjat plocka isär denna för att se om jag kan göra något av den.

29182897835_6268fce096_b.jpg

28560839904_aa4ec4fc76_b.jpg

29149301166_a16c8f1090_b.jpg

29149307896_e58b1f7410_b.jpg

Motorblocket av och isär
29193766286_5b5f112daf_b.jpg

Ventilerna, vatten och rost men verkar funka.
29119691372_b9664ec62a_b.jpg

28605022524_7e853e3fa5_b.jpg

28939858950_6069b81be2_b.jpg

Kolvarna och ringarna ser ut att vara i fint skick men baserat på slagdjupet och ytan av kolvarna så är prestandan dålig. Tystgående men dålig, typ 50l/min. Inte säkertp å att det är värt att montera ihop ens för 50l/min. Men allt såg ju bra ut för sin ålder. Nya packningar, rengöring osv så kunde det säkert funka 50 år till.

Excel
Har äntligen fått fiber installerat jag har beställt 250/100Mbit. :D Skönt att slippa Telia 8 som var både dyrare och aldrig levererade förväntad hastighet.

TELIAs totalt värdelösa router Technicolor ska lämnas igen. :D

Shit och jag som bara har 50mbits fiber...

Har 200/200 från Telia på en site, men de har nog glömt att konfigurera bandbreddbegränsningen på uplinken och jag har "glömt" att berätta det :D
Bredbandskollens resultat visar 192,84 Mbit/s nedladdning och 651,65 Mbit/s uppladdning från Telia.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
P
Verkstadsbänk med nyomålade blå skåp och lådor, ommålade handtag och verktyg och material ovanpå.
Skapa konto

Monterat de ommålade handtagen på de ommålade / nymålade dörrarna och lådorna. Får tillverka några lådor till, men har inte riktigt bestämt mig för hur de ska designas än. Tanken är ha två lådor för de maskiner jag använder ofta och sen ha två lådor för material under dem. Får klura på det.

Sen ska bänken plockas ren från all bråte vilken dag som helst, så att jag kan tömma min andra bänk och justera in den så att den står rakt.

• Gilla
erikssonandreas och 3 till
  • Laddar…
Skapat mer tid för hus och annat...sålt båten.
Röd båt parkerad på en trailer bakom ett vitt staket, med en pool och byggmaterial i förgrunden.
Skapa konto

Har varit ut en gång i år.. Bättre nån annan får glädje av den. :)

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Drog elektroniken idag och körde lite enklare tester till nya cncn. Förutom några missöden där z-axeln stack iväg okontrollerat så har allt gått bra. Provade några enkla operationer.

image.jpg

image.jpg

• Gilla
bulleribock och 7 till
  • Laddar…
Äntligen fick jag klart systainer-överskåpet, sammanfogat med dominos!
Sakta med säkert tar snickarboden form..
Snickarbod med nygjort systainer-överskåp fyllt med sorterade verktygslådor.
Skapa konto

• Systainer-förvaringsskåp sammanfogat med dominos i en snickarbod.
    Skapa konto
  • Gilla
Simon Swartling och 2 till
  • Laddar…
Robinwood välkommen till B-H. Det ser riktigt prydligt ut och ger en bra överblick, även om jag som gammal gubbe aldrig skulle orka att lyfta mina boxxar så högt:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.