3 457 860 läst · 18 496 svar
3458k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kul att leka med namn och loggor, fast det blir ingen herrgård bara för att det är många kvadratmeter. Jag tycker att det är lite trist att förvanska gamla begrepp, men det är nog mest jag som är gammal och konservativ och det hela beror ju på vad du tänkt använda det till. Fast du gör som du vill och herrgård som begrepp är inte juridiskt skyddat på något sätt. Du kan ju gå all in och kalla badass-snubben för terapeut och jurist.T Troberg skrev:
Och nej, jag är varken kränkt eller speciellt seriös med mitt upprörda inlägg ifall någon undrar.
Well, jag har ju faktiskt formellt titeln "baron".Hep skrev:Kul att leka med namn och loggor, fast det blir ingen herrgård bara för att det är många kvadratmeter. Jag tycker att det är lite trist att förvanska gamla begrepp, men det är nog mest jag som är gammal och konservativ och det hela beror ju på vad du tänkt använda det till. Fast du gör som du vill och herrgård som begrepp är inte juridiskt skyddat på något sätt. Du kan ju gå all in och kalla badass-snubben för terapeut och jurist.
Och nej, jag är varken kränkt eller speciellt seriös med mitt upprörda inlägg ifall någon undrar.
Format av bänkskivan till pizzaugnsbordet.
En hel del porer åt det större hållet, bättre än jag förväntade mig med avseende på skillnaden i konsistens mellan hink 1 och 2 och 3.
Duger, ska slipa lite kanter och skarven
Får jag långtråkigt under semestern gjuts kanske en ny, som vibreras mellan hinkarna osv.
Tung blev den iaf, men jag lyckades vända runt den själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
En hel del porer åt det större hållet, bättre än jag förväntade mig med avseende på skillnaden i konsistens mellan hink 1 och 2 och 3.
Duger, ska slipa lite kanter och skarven
Får jag långtråkigt under semestern gjuts kanske en ny, som vibreras mellan hinkarna osv.
Tung blev den iaf, men jag lyckades vända runt den själv.
Maskerat kransarna runt ljusöppningarna som är vitmålade och kört ett par lager svart färg på lyktan.
Nu börjar det likna något.
Nu börjar det likna något.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 428 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 428 inlägg
Fixade ett par hyllor/hållare till sticksåg och elhyvel. Blir nog ett par till cirkelsåg och kantfräsen också sen kan resten bo i lådor.
Och provat de billiga bahco tvingarna från julas kampanj.. fungerade kanonbra till veckans projekt. Byggde ihop en låda med cyklon så man får ordning på sågspånet, bland annat. Funkar bra
Logga in
Skapa konto
Och provat de billiga bahco tvingarna från julas kampanj.. fungerade kanonbra till veckans projekt. Byggde ihop en låda med cyklon så man får ordning på sågspånet, bland annat. Funkar bra
Logga in
Skapa konto
Haft intensiva 1,5 dagar hos svärmor. Tog med allt jag trodde jag skulle behöva men missade kofot och sticksåg. Som tur är inte kritiskt för att slutföra arbetet, som handlade om att byta luckor, sockel och diverse övrig inredning i hennes kök.
Självcentrerande borret var sessionens MVP helt klart!
Nu har jag skrapat ihop rejält med poäng...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
sorry att behöva säga det men man är alltid på minus hos svärmor…jonmo skrev:Haft intensiva 1,5 dagar hos svärmor. Tog med allt jag trodde jag skulle behöva men missade kofot och sticksåg. Som tur är inte kritiskt för att slutföra arbetet, som handlade om att byta luckor, sockel och diverse övrig inredning i hennes kök.
[bild]
[bild]
trist på ett grymt jobb
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 16 inlägg
Har byggt en duo till min sambo, lagom tills hennes semester började.
Fällde in en liten dragstång så att jag kan flytta omkring den med fyrhjulingen. Helt meningslöst (nåja) men roligt.
Borde kanske haft större (luftfyllda) hjul, men ville åt det nätta utseendet, så jag får helt enkelt köra försiktigt med den.
Bordet mellan stolarna är öppningsbart och rymmer en Makpak 4 (läs: kylväska).
Fällde in en liten dragstång så att jag kan flytta omkring den med fyrhjulingen. Helt meningslöst (nåja) men roligt.
Borde kanske haft större (luftfyllda) hjul, men ville åt det nätta utseendet, så jag får helt enkelt köra försiktigt med den.
Bordet mellan stolarna är öppningsbart och rymmer en Makpak 4 (läs: kylväska).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto