T Troberg skrev:
Jag flyttade till en tidigare skola för ett par år sedan, och med 1040 kvadrat så tycker jag det är OK att kalla den för herrgård.
Kul att leka med namn och loggor, fast det blir ingen herrgård bara för att det är många kvadratmeter. Jag tycker att det är lite trist att förvanska gamla begrepp, men det är nog mest jag som är gammal och konservativ och det hela beror ju på vad du tänkt använda det till. Fast du gör som du vill och herrgård som begrepp är inte juridiskt skyddat på något sätt. Du kan ju gå all in och kalla badass-snubben för terapeut och jurist.

Och nej, jag är varken kränkt eller speciellt seriös med mitt upprörda inlägg ifall någon undrar.

Hep Hep skrev:
Kul att leka med namn och loggor, fast det blir ingen herrgård bara för att det är många kvadratmeter. Jag tycker att det är lite trist att förvanska gamla begrepp, men det är nog mest jag som är gammal och konservativ och det hela beror ju på vad du tänkt använda det till. Fast du gör som du vill och herrgård som begrepp är inte juridiskt skyddat på något sätt. Du kan ju gå all in och kalla badass-snubben för terapeut och jurist.

Och nej, jag är varken kränkt eller speciellt seriös med mitt upprörda inlägg ifall någon undrar.
Well, jag har ju faktiskt formellt titeln "baron".

T Troberg skrev:
Well, jag har ju faktiskt formellt titeln "baron".
Klar coolare än herrgård, så kör på det istället. Fast titeln är väl Friherre för den som kallas Baron, om du är svensk åtminstone?

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Format av bänkskivan till pizzaugnsbordet.
Formgjuten bänkskiva i betong med porer och en skarv, avsedd för pizzaugnsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyformad bänkskiva med porer för pizzaugnsbord, oslipade kanter synliga.
Skapa konto

En hel del porer åt det större hållet, bättre än jag förväntade mig med avseende på skillnaden i konsistens mellan hink 1 och 2 och 3.
Duger, ska slipa lite kanter och skarven

Får jag långtråkigt under semestern gjuts kanske en ny, som vibreras mellan hinkarna osv.

Tung blev den iaf, men jag lyckades vända runt den själv. :cool:

• Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Klar coolare än herrgård, så kör på det istället. Fast titeln är väl Friherre för den som kallas Baron, om du är svensk åtminstone?
Jag är svensk, inte titeln.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Maskerat kransarna runt ljusöppningarna som är vitmålade och kört ett par lager svart färg på lyktan.
Nu börjar det likna något.
Nyomålad svart lykta med vitmålade ljusöppningar i en verkstadsmiljö.
Skapa konto
Svartmålad lykta i en verkstad, omgiven av målningsutrustning, med maskerade lyktglas.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
boschkenta
Fixade ett par hyllor/hållare till sticksåg och elhyvel. Blir nog ett par till cirkelsåg och kantfräsen också sen kan resten bo i lådor.

Egengjorda trähyllor med hållare för sticksåg och elhyvel monterade på vägg, samt Bahco-tvingar och verktyg under.
Skapa konto

Och provat de billiga bahco tvingarna från julas kampanj.. fungerade kanonbra till veckans projekt. Byggde ihop en låda med cyklon så man får ordning på sågspånet, bland annat. Funkar bra :cool:

Hemmabyggd trä låda fylld med sågspån från byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Haft intensiva 1,5 dagar hos svärmor. Tog med allt jag trodde jag skulle behöva men missade kofot och sticksåg. Som tur är inte kritiskt för att slutföra arbetet, som handlade om att byta luckor, sockel och diverse övrig inredning i hennes kök.
Verktyg och utrustning för köksrenovering inklusive en vattenpass, verktygssats och isoleringsmaterial.
Skapa konto

Självcentrerande borret var sessionens MVP helt klart!
Installation av köksskåpshandtag med självcentrerande borr och skruvdragare.
Skapa konto

Nu har jag skrapat ihop rejält med poäng... :)

• Gilla
Jonobe och 9 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Haft intensiva 1,5 dagar hos svärmor. Tog med allt jag trodde jag skulle behöva men missade kofot och sticksåg. Som tur är inte kritiskt för att slutföra arbetet, som handlade om att byta luckor, sockel och diverse övrig inredning i hennes kök.
[bild]
Självcentrerande borret var sessionens MVP helt klart!
[bild]
Nu har jag skrapat ihop rejält med poäng... :)
sorry att behöva säga det men man är alltid på minus hos svärmor… ;)

trist på ett grymt jobb ;)

• Gilla
  • Haha
Smalllionheart och 2 till
  • Laddar…
Rivit form och slipat av lite ryggar.

Dammsugare och slipverktyg på betonggolv med slipade ryggar och järnarmatur i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nybyggt träunderrede till en vit rund bordsskiva, inomhus med utsikt mot trädgård.
Skapa konto
Gjort ett underrede till en gammal bordsskiva

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Byggt ett skåp till min CNC fräs, stått undanställd länge då jag inte haft någon bra plats för den. Men nu hoppas jag hålla omgivningen fri från damm lite småfix kvar dock.

• Hembyggt skåp för CNC-fräs med genomskinliga väggar och ansluten dammutsugsslang i ett verkstadsutrymme.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Bytt slitstålen på grabbens väghyvel så nu kan man hyvla vägar med den.

Gul och blå leksaksväghyvlar med nya slitstålen i sandlåda, redo för lekbygge.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Myrstacken och 15 till
  • Laddar…
galento
Har varit lite mek med C10 pickupen , renovering av startmotor och sen olje och filterbyte i automaten. Båda grejerna var skönt att få fixade. En närbild på renoverade komponenter i en C10 pickup, inklusive startmotor och området för automatisk växellåda.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Har byggt en duo till min sambo, lagom tills hennes semester började.
Fällde in en liten dragstång så att jag kan flytta omkring den med fyrhjulingen. Helt meningslöst (nåja) men roligt.
Borde kanske haft större (luftfyllda) hjul, men ville åt det nätta utseendet, så jag får helt enkelt köra försiktigt med den.
Bordet mellan stolarna är öppningsbart och rymmer en Makpak 4 (läs: kylväska).

Hembyggd duo-sittmöbel i trä med svarta dynor, små hjul och dragstång, utomhus på gräsmatta.
Skapa konto

Hembyggd duo-sittbänk med bord kopplad till en fyrhjuling på en lantlig väg.
Skapa konto

Hembyggd duosoffa med bord och dragstång för att flytta med fyrhjuling, i trämaterial, står i verkstad.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Nyblivenhusägare123 och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.