Cheesen
Man brukar ju säga att det är skönt att komma på jobbet å vila upp sig efter semestern.

• Gilla
  • Haha
sinuslinus och 6 till
  • Laddar…
Greppat om jordbruksredskapen, spetten man slår sönder jorden med. Var tvungen att skaffa ett nytt skruvstäd för jobbet.

Jordbruksredskap inklusive spett och ett nytt grönt skruvstäd på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Inte just idag kanske... Inte ens senaste månaden.
Förra våren började jag renovera bromsarna på reservbilen. Nu är det bara luftningen kvar. Nya slangar, belägg, tätningar och ett par nya rörnipplar där dom inte gick att lossa utan för mycket våld.

Delvis rostig bromsok och komponenter på en bil med nya bromsslangar och rörnipplar, redo för luftning.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Modifierat fräsen lite för att passa min åldersgrupp...
Hand håller modifierad träfräs med integrerat ljus under arbete på ett trästycke i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anonymiserad 156538 och 10 till
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
[bild]
Snyggt!
Vad är det för spännande grå manik på framsidan?

FreQa FreQa skrev:
Snyggt!
Vad är det för spännande grå manik på framsidan?
Det går en halv skarvsladd från strömbrytaren till ett 12V-agg från farbror Kjell som matar 2 st 3-LED lampor från Campingvaruhuset

• Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
[bild]

”Vad ljus över griften! Han lever, o fröjd!
Fullkomnad är skriften, o salighetshöjd!
Från himmelen hälsad han framgår i glans,
och världen är frälsad och segern är hans.
Se, bortvält är stenen och inseglet bräckt,
och vakten har flytt för hans andes fläkt,
och avgrunden bävar Halleluja!”

• Gilla
Deduhej och 3 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Inte just idag kanske... Inte ens senaste månaden.
Förra våren började jag renovera bromsarna på reservbilen. Nu är det bara luftningen kvar. Nya slangar, belägg, tätningar och ett par nya rörnipplar där dom inte gick att lossa utan för mycket våld.

[bild]
Nu vet jag inte hur dina kolvar såg ut,men ofta är det lite rostporer iaf på dom,nya är väldigt billiga så byte av kolvar är bra att göra samtidigt:)

A
menade du plunchar?
som sitter i bromsok...

A
Plunchar har jag aldrig hört i sammanhanget,om du menar bromskolv:)

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Denna är typ klar, ska bara få en brynegg. Designad för att vara stark, jäkligt stark. Men ändå ha bra skäregenskaper.
150 mm blad i 4.7 mm A8 Mod stål på 61 Hrc. Konvex geometri, tapering mot spetsen. Nitarna är sk Corby skruvnitar.
Handgjord kniv med 150mm blad av A8 Mod stål, 4.7mm tjocklek och Corby skruvnitar, ligger mot träbänk.
Skapa konto
Handtillverkad kniv med 150 mm blad av A8 Mod stål på 61 Hrc, konvex geometri och Corby skruvnitar på träbänk.
Skapa konto

• Gilla
MariaiÖstergötland och 14 till
  • Laddar…
Jag och brorsan har villhövt en rocket stove alldeles för länge. Hade en del 100x100x3 precisionsrör liggande och det ska ju passa bra.

tog måtten från defiantmetal. Ska provelda på en stund man kan ju inte hålla sig. Innan jag börjar med tillbehören.

Tänkte jag skulle tiga den men omg det är ju sjukt segt ;) drog fram migen efter 5-6cm fog.

svart är verkligen eljest mot aluminium som jag främst tigar.

• En hembyggd rocket stove av precisionsrör och en stålcirkel på ett betonggolv, fotograferad ovanifrån.
    Skapa konto
  • Stålrör och delar på betonggolv som används för att bygga en rocket stove.
    Skapa konto
  • Svetsfog på precisionsrör för bygge av en rocket stove, med ojämn svetsning och färgförändringar från värmen.
    Skapa konto
  • Närbild på svetsfog på precisionsrör för bygge av en rocket stove.
    Skapa konto
  • Närbild på en svetsad konstruktion av precisionsrör med synliga svetsfogar, en del grundmålad i verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 11 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Nu vet jag inte hur dina kolvar såg ut,men ofta är det lite rostporer iaf på dom,nya är väldigt billiga så byte av kolvar är bra att göra samtidigt:)
Dom är polerade med autosol så man kan spegla sig i dom. Cylindrarna urhonade.

• Gilla
  • Haha
kristofo och 2 till
  • Laddar…
Inte mycket gjort, testar lite olika vinklar på min fulkopia av en kroppspulsådern+första större kärlavgång. Problemet är att den vita slangen gärna vill vika sig vid för snäv radie. Ska jaga rätt på någon mer homogen och genomskinlig historia.
Hand som håller en vit böjlig slang kopplad till en genomskinlig slang, på en grov yta.
Skapa konto

Frustrator Frustrator skrev:
Inte mycket gjort, testar lite olika vinklar på min fulkopia av en kroppspulsådern+första större kärlavgång. Problemet är att den vita slangen gärna vill vika sig vid för snäv radie. Ska jaga rätt på någon mer homogen och genomskinlig historia.
[bild]
Äsch, det där löser du med en stent.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.