3 395 429 läst · 18 265 svar
3395k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Inte just idag kanske... Inte ens senaste månaden.
Förra våren började jag renovera bromsarna på reservbilen. Nu är det bara luftningen kvar. Nya slangar, belägg, tätningar och ett par nya rörnipplar där dom inte gick att lossa utan för mycket våld.
Förra våren började jag renovera bromsarna på reservbilen. Nu är det bara luftningen kvar. Nya slangar, belägg, tätningar och ett par nya rörnipplar där dom inte gick att lossa utan för mycket våld.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ÅkeSun skrev:
”Vad ljus över griften! Han lever, o fröjd!
Fullkomnad är skriften, o salighetshöjd!
Från himmelen hälsad han framgår i glans,
och världen är frälsad och segern är hans.
Se, bortvält är stenen och inseglet bräckt,
och vakten har flytt för hans andes fläkt,
och avgrunden bävar Halleluja!”
Nu vet jag inte hur dina kolvar såg ut,men ofta är det lite rostporer iaf på dom,nya är väldigt billiga så byte av kolvar är bra att göra samtidigtuseless skrev:
Denna är typ klar, ska bara få en brynegg. Designad för att vara stark, jäkligt stark. Men ändå ha bra skäregenskaper.
150 mm blad i 4.7 mm A8 Mod stål på 61 Hrc. Konvex geometri, tapering mot spetsen. Nitarna är sk Corby skruvnitar.
150 mm blad i 4.7 mm A8 Mod stål på 61 Hrc. Konvex geometri, tapering mot spetsen. Nitarna är sk Corby skruvnitar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Jag och brorsan har villhövt en rocket stove alldeles för länge. Hade en del 100x100x3 precisionsrör liggande och det ska ju passa bra.
tog måtten från defiantmetal. Ska provelda på en stund man kan ju inte hålla sig. Innan jag börjar med tillbehören.
Tänkte jag skulle tiga den men omg det är ju sjukt segt drog fram migen efter 5-6cm fog.
svart är verkligen eljest mot aluminium som jag främst tigar.
tog måtten från defiantmetal. Ska provelda på en stund man kan ju inte hålla sig. Innan jag börjar med tillbehören.
Tänkte jag skulle tiga den men omg det är ju sjukt segt drog fram migen efter 5-6cm fog.
svart är verkligen eljest mot aluminium som jag främst tigar.
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
Inte mycket gjort, testar lite olika vinklar på min fulkopia av en kroppspulsådern+första större kärlavgång. Problemet är att den vita slangen gärna vill vika sig vid för snäv radie. Ska jaga rätt på någon mer homogen och genomskinlig historia.
Logga in
Skapa konto
Äsch, det där löser du med en stent.Frustrator skrev: